۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
نگاه دلار به ترافیک سیاسی

در روز دوم هفته جاری قیمت شاخص ارزی به سطوح قیمتی کانال ۳۱ هزار تومانی بازگشت.

به گزارش صدای بورس،این هفته، رفت و آمد مقامات سیاسی به تهران احتمالا بازار دلار را نیز متاثر می‌کند.

پس از افزایش قیمت مشاهده شده در نرخ اسکناس آمریکایی در روز شنبه ۲۵ تیر ماه، با شروع معاملات ارز در بازار روز یکشنبه قیمت دلار آزاد به پله نهایی کانال ۳۱ هزار تومانی بازگشت. به عقیده بسیاری از کارشناسان ارزی بازار تهران به دلیل حضور نرخ‌های معاملات توافقی در محدوده قیمتی ۳۰ هزار و ۳۰۰ تا ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان، با کاهش حجم معاملات در گردش بازار غیررسمی نرخ دلار آزاد نیز دچار افت قیمت‌ می‌شود.

8

از سوی دیگر برخی از کارشناسان سیاسی-اقتصادی بازار نیز ضمن اشاره به سفر مقامات مهم خارجی به منطقه در روزهای گذشته و روزهای آینده، افت قیمت مشاهده شده در معاملات بازار غیررسمی ارز را ناشی از مطرح شدن برخی انتظارات سیاسی مثبت در فضای بازار می‌دانند. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با حدود ۳۵۰ تومان کاهش نسبت به روز ابتدایی هفته به رقم ۳۱ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. قیمت اسکناس دلار آزاد که در راستای تحقق سیاست جدید بانک مرکزی در زمینه خرید و فروش ارز با نرخ توافقی، برای مدت قابل توجهی در محدوده قیمتی نیمه اول کانال ۳۱ هزار تومانی نوسان می‌کرد، در روزهای انتهایی هفته گذشته و با کاهش حجم تزریق ارز در بازار آماده حرکت به سمت کانال‌های قیمتی بالاتر شد.


بیشتر بخوانید: دلار شبانه ارزان شد


در روز شنبه ۲۵ تیر ماه بود که نرخ این ارز با خروج از سطوح قیمتی کانال ۳۱ هزار تومانی به رقم ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. با شروع معاملات غیررسمی ارز در روز دوم هفته قیمت اسکناس آمریکایی به سطوح قیمتی مرز ۲ کانال ۳۱ و ۳۲ هزار تومانی بازگشت و دچار اصلاح نرخ شد. کارشناسان بازار بر این باورند که با توجه به صورت پذیرفتن معاملات ارزی توافقی در بازه قیمتی ۳۰ هزار و ۳۰۰ تا ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومانی، نرخ ارز در معاملات غیررسمی کشش افزایش نداشته و در شرایطی که حجم معاملات در گردش بازار غیررسمی کاهش یابد نرخ ارز در این‌گونه از معاملات نیز به سطوح قیمتی پایین‌تر بازمی‌گردد. از سوی دیگر به عقیده تحلیلگران سیاسی بازار تهران، افت قیمت مشاهده شده در روند معاملات روزهای یکشنبه و دوشنبه ناشی از واکنش بازار به سفر مقامات مسوول خارجی به منطقه در روزهای گذشته و پیش‌رو است.

همچنین این افراد بر این باورند که در صورت انتشار سیگنال‌های مثبت از سفر این مقامات خارجی امکان بازگشت نرخ دلار آزاد به سطوح قیمتی کانال ۳۰ هزار تومانی نیز وجود دارد. در روزهای گذشته سکه طلا نیز به افت قیمت شاخص ارزی واکنش داد. قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی که در بازار روز نخست هفته به رقم ۱۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسیده بود، در طی معاملات ۲ روز گذشته به سطوح قیمتی ابتدایی کانال ۱۵ میلیون تومانی رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، این در حالی است که بخش قابل توجه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی از نرخ این کالای سرمایه‌ای به عنوان حباب قیمتی محاسبه شده و انتظارات تورمی همچنان در معاملات بازار سکه حرف اول را می‌زند.

کد خبر 455867

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آغاز مبادلات روبل از امروز

    آغاز مبادلات روبل از امروز

    بانک مرکزی اعلام کرد: عرضه ارز حاصل از صادرات با ۸۲درصد رشد از ابتدای امسال تاکنون به ۱۳.۵میلیارد دلار رسیده است. این به‌معنای افزایش جریان ورود ارز به کشور است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد قیمت تعادلی با توجه به سیاست‌های جدید بانک مرکزی داشته باشد.

  • بازار سرمایه هنوز متوجه جهت‌گیری سیاست پولی نیست

    بازار سرمایه هنوز متوجه جهت‌گیری سیاست پولی نیست

    افزایش نرخ بهره در همه دنیا اثر کاهنده بر تورم دارد بنابراین سیاست افزایش نرخ بهره شاید تا چند ماه بر بازار سرمایه تاثیر منفی بگذارد اما اعتماد بازار بر عملکرد بانک مرکزی نسبت به ایجاد ثبت اقتصادی، یک نوع خوش بینی در بازار شکل می‌دهد که می‌تواند زمینه‌ساز جو مثبت پایدار در بازار سرمایه شود.

  • آغاز معاملات توافقی دلار با نرخ ۳۲ هزار تومان

    آغاز معاملات توافقی دلار با نرخ ۳۲ هزار تومان

    معاملات توافقی دلار ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه در کانال ۳۲ هزار تومان آغاز شد.

  • یک پیش بینی جالب از قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    یک پیش بینی جالب از قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    پیش بینی می شود در هفته آینده با توجه به سیر نزولی قیمت انس جهانی، قیمت انس جهانی در همین محدوده باقی بماند. همچنین با توجه به مدیریت و کنترلی که از طرف بانک مرکزی روی قیمت ارز صورت گرفته شاهد تغییرات جزیی روی آن باشیم بنابراین در هفته آینده پیش بینی می شود با توجه به کاهش تقاضا برای خرید، انواع سکه با کاهش قیمت یا همان کاهش حباب قیمت مواجه شوند.

  • بازار لوازم خانگی چگونه می تواند از رکود خارج شود؟

    بازار لوازم خانگی چگونه می تواند از رکود خارج شود؟

    عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به رکود موجود در بازار لوازم‌خانگی، گفت: رفع این مشکل چند راهکار اصلی دارد که یکی از آنها جلوگیری از قاچاق است.

  • خواب بورس در ترافیک مجامع

    خواب بورس در ترافیک مجامع

    شاخص‌کل بورس اوراق بهادار تهران با افت ۰۶/ ۰درصدی در معاملات دیروز اندکی عقب نشست.

  • دلار از مبادلات بین ایران و روسیه حذف می شود ؟

    دلار از مبادلات بین ایران و روسیه حذف می شود ؟

    سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که تهران و مسکو دلار را از مبادلات بین خود کنار خواهند گذاشت.

  • طلا و دلار نزولی ، سکه صعودی شد

    طلا و دلار نزولی ، سکه صعودی شد

    امروز در بازار قیمت دلار متشکل پایین آمد و با افت ۰.۱ درصدی که تجربه کرد به ۲۷,۷۰۸ (بیست و هفت هزار و هفتصد و هشت ) تومان رسید. قیمت طلا هم کاهش یافت.

  • مردم برای سرمایه گذاری طلای آب شده نخرند

    مردم برای سرمایه گذاری طلای آب شده نخرند

    ابراهیم محمدولی بیان کرد: بهتر است مردم برای سرمایه گذاری نیز مصنوعات طلا خریداری کنند، که بدون هیچ ریسکی است و به بازار طلای آبشده اگر اطلاعی ندارند، ورود نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =