الگوی توسعه متوازن و پایدار صنعت پتروشیمی در مکران اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با هماهنگی وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت توسعه‌دهنده منطقه مکران، الگوی درستی از توسعه متوازن صنعت پتروشیمی در این منطقه تعریف و اجرا می‌شود.

به گزارش صدای بورس،به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در نشست هماهنگی توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه مکران در جریان وضع ساخت طرح‌های پتروشیمی در این منطقه قرار گرفت و بر پیاده‌سازی الگوی درست توسعه متوازن در مکران تأکید کرد.

وی ضمن اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به توسعه صنعت در سواحل مکران، این منطقه را بسیار مهم و راهبردی در صنعت پتروشیمی برشمرد و اظهار کرد: توسعه صنعت پتروشیمی در این منطقه باید با هماهنگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان متولی توسعه صنعت پتروشیمی انجام شود و ضرورت دارد الگوی درستی از توسعه متوازن و پایدار در این منطقه اجرا شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه توسعه زنجیره ارزش با هدف کاهش خام‌فروشی بیشتر در بخش طرح‌های بالادستی تعریف شده است، گفت: الگوی توسعه زنجیره ارزش بالادست و پایین دست صنعت پتروشیمی در منطقه مکران باید از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نظارت و پایش شود.

شاهمیرزایی با تأکید براینکه خوراک مورد نیاز شرکت‌های پتروشیمی این منطقه با همکاری شرکت ملی گاز ایران تأمین خواهد شد، افزود: توسعه زیرساخت‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری جدی است و در این مسیر باید با هموار کردن و رفع موانع موجود، ظرفیت‌های پایدار برای حضور در بازارهای صادراتی نیز ایجاد شود.

وی به ظرفیت‌های موجود صادراتی در میان همسایگان شرق کشور اشاره کرد و گفت: بازارهای کشورهای پاکستان و افغانستان می‌تواند مقاصد خوبی برای صنایع پتروشیمی منطقه مکران باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: توجه به مسئولیت اجتماعی، پدافند غیرعامل و استفاده از نیروهای بومی آموزش دیده باید از سوی شرکت‌های فعال در مکران مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت پتروشیمی توسعه نگین مکران، نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت، شرکت ملی گاز ایران، هلدینگ شستان و مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، الگوی توسعه، راهکارها و موانع توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه مکران با تأکید بر هماهنگی و نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان متولی توسعه صنعت پتروشیمی در کشور، بررسی شد.

کد خبر 455776

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • توزیع سود ۹۶ درصدی در مجمع " مبین "

    توزیع سود ۹۶ درصدی در مجمع " مبین "

    مدیرعامل شرکت پتروشیمی مبین انرژی خلیج فارس در مورد این شرکت و برنامه ها می گوید.

  • چرا قیمت تریاک ۶ برابر شد؟

    چرا قیمت تریاک ۶ برابر شد؟

    کوچ معتادان از بازار مواد مخدر سنتی به صنعتی به دلیل افزایش شش برابری قیمت تریاک بسیاری از فعالان حوزه اعتیاد را به ارائه هشدارهای جدی واداشت. آن‌طور که فعالان این صنعت می‌گویند معتادان سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین مواد مخدر هزینه می‌کنند. حال با ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان احتمالاً این رقم بالاتر هم برود.

  • تغییرات اساسی "وبانک" در راه است

    تغییرات اساسی "وبانک" در راه است

    پیگیری و تسریع در اجرای پروژه شرکت صنایع پتروشیمی بین‌المللی قشم و تعیین تکلیف سهامداری "وبانک" در پتروشیمی شازند و بانک نوین از برنامه‌های شرکت در سال جاری است.

  • افزایش ۲۹ درصدی سود این شرکت پتروشیمی

    افزایش ۲۹ درصدی سود این شرکت پتروشیمی

    گزارشی از بررسی وضعیت صورت های مالی دروره ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ شرکت شخارک را در پیش رو دارید.

  • طرح بازگشت  دوباره رانت به اقتصاد 

    برنامه مشترک وزارت صمت و مجلس علیه بورس کالا در شرف تصویب است  

    طرح بازگشت  دوباره رانت به اقتصاد 

    کارگروه مشترک مجلس و وزارت صمت در شرایطی که هیچ کرسی خاصی برای نهادهای اصلی مانند سازمان بورس در این کارگروه در نظر گرفته نشده از این پس معاملات زنجیره فولاد، پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی، میعانات گازی و ... را همگی تحت الشعاع تصمیمات وزارت صمت قرار خواهد داد که پیش بینی می‌شود این امر در نهایت به خروج محصولات مذکور از بورس کالا منتهی شود؛ همان اتفاقی که برای خودرو افتاد.  

  • لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    بورس تهران روز گذشته نیز همچون دو ماه گذشته با معاملات کم‌رمقی همراه شد و با افت ۱۰ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۵۱ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۱ هزار و ۴۳۵ واحدی به ۴۰۵ هزار و ۵۷۶ واحد رسید. نمادهای «فولاد»، «فارس»، «فملی»، «کچاد»، «تاپیکو»، «مدیکو» و «پارس» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. در حال حاضر شاخص به یکی از مهم‌ترین سطح‌های حمایتی خود یعنی محدوده یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد رسیده است اما به نظر نمی رسد که شاخص کل به کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی برسد انتظار می رود در همین نواحی شاخص کل تغییر روند دهد و شاهد تحرکات مثبتی در بازار باشیم و احتمال اینکه شاخص کانال ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را پس بگیرد بیشتر از این است که افت کند.

  • بررسی وضعیت (NAV) تاپیکو در یک تحلیل

    بررسی وضعیت (NAV) تاپیکو در یک تحلیل

    گزارش تحلیلی شرکت تاپیکو میزان سرمایه و حساسیت سود آوری و درآمد فروش شکت را در این مطلب بخوانید.

  • پروژه‌های خوب در دست " نوری "

    پروژه‌های خوب در دست " نوری "

    مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری از پروژه های این شرکت می گوید.

  • بنزین کم شد

    بنزین کم شد

    دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: احتمال اینکه در فصل تابستان با کمبود مواجه و مجبور شویم بنزین پالایشگاهی را با شناسایی نقاط آسیب دوباره فعال کنیم و یا شروع به واردات فرآورده‌های نفتی بکنیم، وجود دارد.

  • ۱۲هزار درصد بازدهی در ۱۲ سال

    معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذار ی تحت مدیریت شرکت سبدگردان توسعۀ فیروزه

    ۱۲هزار درصد بازدهی در ۱۲ سال

    بازدهی یک‌سال اخیر صندوق های سهامی مربوط به شرکت سبدگردان توسعه فیروزه بین 22 تا ۴۰ درصد هم فراتر رفته و در افقی بلندمدت‌تر، از ابتدای تأسیس تاکنون، بازدهی مرکبی معادل ۱۲۱۲۶ درصد داشته است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =