۱۲هزار درصد بازدهی در ۱۲ سال

بازدهی یک‌سال اخیر صندوق های سهامی مربوط به شرکت سبدگردان توسعه فیروزه بین 22 تا ۴۰ درصد هم فراتر رفته و در افقی بلندمدت‌تر، از ابتدای تأسیس تاکنون، بازدهی مرکبی معادل ۱۲۱۲۶ درصد داشته است.  

شرکت سبدگردان توسعۀ فیروزه در شهریورماه ۱۳۹۸ تأسیس شده و فعالیت خود را از اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز کرد. این مجموعه در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکردشان خواهیم داشت.

صندوق سهامی فیروزه موفقیت
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه موفقیت، در مردادماه ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با رشدی ۴۵ درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون در مرز ۱، ۸۱۸ میلیارد ریال قرار دارد. بازار سهام و بازار اوراق با درآمد ثابت، به ترتیب با سهمی ۵۱ و ۴۷ درصدی، بیشترین بخش پرتفوی صندوق را تشکیل داده‌اند. بازدهی یک‌سال اخیر این صندوق سهامی از مرز ۴۰ درصد هم فراتر رفته و در افقی بلندمدت‌تر، از ابتدای تأسیس تاکنون، بازدهی مرکبی معادل ۱۲۱۲۶ درصد داشته است.

صندوق شاخصی سی شرکت بزرگ فیروزه
بهمن‌ماه ۱۳۹۳ دومین صندوق توسعۀ فیروزه با نام صندوق شاخصی سی شرکت بزرگ فیروزه، در گروه صندوق‌های سهامی، فعالیت خودش را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته رشدی ۳۶ درصدی داشته و امروز در مرز ۲۷۹۶ میلیارد ریال قرار دارد. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق چیزی حدود ۸۰ درصد است و گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «استخراج کانه‌های فلزی» بیشترین جذابیت را نزد مدیران صندوق داشته‌اند. این صندوق الهام‌گرفته از صندوق‌های سرمایه‌گذاری منفعل است و تجربۀ جهانی حاکی از آن است که امکان کسب بازدهی مناسب در ادوار میان‌مدت و بلندمدت برای سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها وجود دارد. علی‌رغم فراز و نشیب‌ فراوان بازار سهام در سالی که گذشت، بازدهی ۳۰ درصدی این صندوق شاخصی در ۳۶۵ روز اخیر، قابل توجه است.

فیروزه آسیا؛ صندوقی برای ریسک‌گریزان
سبدگردان توسعۀ فیروزه در دی‌ماه سال ۱۳۹۶ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا را تأسیس کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق، اکنون به مرز ۸۶۳۰ میلیارد ریال رسیده است. متناسب با نوع صندوق، بازار سهام سهم اندکی در پرتفوی آن داشته و بیشترین سرمایۀ صندوق در حدود ۵۳ درصد در اوراق با درآمد ثابت، سرمایه‌گذاری شده است. صندوق فیروزه آسیا در یک‌سال اخیر، بیش از ۲۲ درصد بازدهی کسب کرده که این رقم در مقایسه با سود سپردۀ بانکی و بازدهی بسیاری از صندوق‌های با درآمد ثابت دیگر، بالاتر بوده است. در جدول مقابل مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت سبدگردان توسعه فیروزه را مشاهده می‌کنید.

۱۲هزار درصد بازدهی در ۱۲ سال

استراتژی‌های معاملاتی در زمان ریزش
یگانه اقبال‌نیا - مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه: وظیفه اصلی واحد مدیریت دارایی گروه مالی فیروزه رصد بازار سهام، ‌ بازار اوراق با درآمد ثابت، ‌ بازار طلا، ‌ بورس کالا، عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ‌مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری گروه، ‌ استخراج داده یا دیتاماینینگ و در نهایت تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری است. این واحد با تحلیل کارشناسی متغیرهای خرد و کلان اقتصادی در ایران (مانند نرخ رشد اقتصادی، ‌ نرخ تورم، ‌ نرخ بهره، و نرخ دلار و سایر) ‌ و جهان (مانند تغییرات کامودیتی‌های جهانی که در عملکرد شرکت‌های بورسی ایران تأثیر دارند مانند نفت، محصولات پتروشیمی، ‌ قیمت مس، سنگ آهن و سایر) و اطلاعات مالی و حسابداری شرکت‌های بورسی، گزارش‌های تحلیلی را تهیه می‌کنند. سپس نتایج این گزارش‌های تحلیلی در جلسه‌های تحقیق و بررسی پرتفوی بررسی و آنالیز می‌شود. در روزهای منفی و ریزشی بازار استراتژی معاملاتی برای سبدهای تحت مدیریت سبدگردان توسعه فیروزه شامل تخصیص بیشتر سرمایه به اوراق، اوراق تبعی و صندوق‌های کالایی است. در روزهای مثبت بازار که شاخص هیجانی و بدون دلیل بنیادی رشد می‌کند، استراتژی معاملاتی برای ورود به سهم باز هم محتاطانه و خرید زیر ارزش ذاتی سهم است البته تحلیل تکنیکال شاخص‌ها به زمان ورود و خروج از سهم به مدیران پرتفوی کمک می‌کند.

کد خبر 455548

اخبار مرتبط

  • مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده شرکت مس برگزار می‌شود

    مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده شرکت مس برگزار می‌شود

    مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده شرکت ملی صنایع مس ایران روز چهارشنبه 29 تیرماه ساعت 14 در سالن همایش‌های وزارت کشور به صورت حضوری برگزار می‌شود.

  • طلا امروز چند ؟

    طلا امروز چند ؟

    بازار امروز شاهد رشد قیمت طلا ۱۸ عیار است که هر گرم آن با ۷۰۰ تومان پیشروی، ۱,۳۸۹,۸۰۰ (یک میلیون و سیصد و هشتاد و نه هزار و هشتصد) تومان نرخ گذاری و معامله شد.

  • نجومی‌های اینستاگرام پس کی مالیات می‌دهند؟

    نجومی‌های اینستاگرام پس کی مالیات می‌دهند؟

    گفته می‌شود در مرحله اول ۲۰۰ اینفلوئنسر مشمول پر کردن این اظهارنامه شده اند که در ادامه افزایش خواهد یافت. کما این که اگر ۶۰۰۰ صفحه بالای ۵۰۰ هزار فالور را عدد درست بدانیم هم چنان فاصله اینفلوئنسرهای مشمول مالیات با کسانی که اکنون مکلف به پر کردن اظهار نامه مالیاتی شده اند بسیار زیاد است. فاصله‌ای که به نظر می‌رسد باید هر چه سریع‌تر برای کاهش آن چاره‌ای اندیشیده شود.

  • دلار را چند بخرید ؟

    دلار را چند بخرید ؟

    قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۹۰۵ تومان اعلام شد.

  • الگوی توسعه متوازن و پایدار صنعت پتروشیمی در مکران اجرا می‌شود

    الگوی توسعه متوازن و پایدار صنعت پتروشیمی در مکران اجرا می‌شود

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با هماهنگی وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت توسعه‌دهنده منطقه مکران، الگوی درستی از توسعه متوازن صنعت پتروشیمی در این منطقه تعریف و اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =