تغییرات اساسی "وبانک" در راه است

پیگیری و تسریع در اجرای پروژه شرکت صنایع پتروشیمی بین‌المللی قشم و تعیین تکلیف سهامداری "وبانک" در پتروشیمی شازند و بانک نوین از برنامه‌های شرکت در سال جاری است.

به گزارش صدای بورس؛ شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی تا پایان سال ۱۴۰۰ در صورت‌های مالی تلفیقی خود بیش از ۳۵ همت درآمد عملیاتی به دست آورد که ۵۳ درصد بیشتر از سال گذشته بود همچنین این شرکت ۲۳۴۹ ریال سود واقعی تلفیقی به ازای هر سهم شناسایی کرد. در صورت‌های مالی شرکت اصلی هم ۵.۶ همت سود خالص گزارش شد که ۲۰۷۲ ریال سود به ازای هر سهم به دست آمده است. EPS هر سهم گروه توسعه ملی ۲۰۷ تومان اعلام شده است.

مجتبی عزیزیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی گفت: شرکت سال ۱۴۰۰ حدود ۴ هزار میلیارد تومان درآمد از سود سهام داشته و جمع درآمدهای عملیاتی شرکت در سال مالی گذشته نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان بوده است اما به موجب ماده ۵۸ اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری‌گروه توسعه ملی؛ خالص سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت در هر سال به حساب اندوخته سرمایه‌ای منتقل و پس از رسیدن به نصف سرمایه ثبت شده شرکت و گرفتن مجوز از سازمان بورس، بنا به پیشنهاد هیأت‌مدیره و با تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده قابل تبدیل به سرمایه است. اندوخته سرمایه‌ای تا زمان ادامه فعالیت شرکت غیرقابل تقسیم بوده و تنها در شرایط خاص و برای حفظ روند سوددهی شرکت با پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی عادی، هرسال می‌توان حداکثر تا ۲۰ درصد از مبلغی که در همان سال به حساب اندوخته سرمایه‌ای منظور شده را بین صاحبان سهام تقسیم کرد.

تغییرات اساسی "وبانک" در راه است

وی ادامه داد: خالص ارزش دارایی‌های شرکت براساس قیمت بازار سهام شرکت های سرمایه‌پذیر در بورس و ارزش دفتری سرمایه‌گذاری‌های غیربورسی در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل رقم ۱۳۴۶۶ ریال به ازای هرسهم بوده که در مقایسه بارقم ابتدای سال( ۱۲.۵۵۵ ریال)، تقریبا ۷ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید:آنچه در مجمع «ودانا» گذشت


عزیزیان بیان اینکه ارزش دفتری سرمایه‌گذاری‌های شرکت از مبلغ ۵۰.۰۸۸.۶۲۰ میلیون ریال در ابتدای سال به مبلغ ۶۳.۰۵۲.۸۰۰ میلیون ریال در پایان سال رسیده است تصریح کرد: بیشتر سرمایه‌گذاری‌های شرکت در حوزه محصولات شیمیایی، واسطه‌گری مالی، محصولات غذایی، انبوه‌سازی و سیمان است. ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های شرکت در پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۵۴.۴۸۲ میلیارد ریال با قیمت تمام شده ۶۳.۰۸۴ میلیارد ریال بوده است‌که حدود ۴۶۲ درصد افزایش ارزش روز سبد سهام شرکت را نسبت به قیمت تمام شده آن نشان می‌دهد.

مدیرعامل "وبانک" تاکید کرد: پیگیری و تسریع در اجرای پروژه شرکت صنایع پتروشیمی بین‌المللی قشم و تعیین تکلیف سهامداری "وبانک" در پتروشیمی شازند و بانک نوین از برنامه‌های شرکت در سال جاری است. در پایان ۱۴۴ تومان سود نقدی به ازای هر سهم بین سهامداران توزیع شد.

کد خبر 455745

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =