۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
خبر خوش برجامی

حسین امیرعبداللهیان گفت: ایران آماده توافق خوب و پایدار جدی است و در طول مذاکرات ابتکارات و انعطاف های مهمی را ارائه کرده است.

به گزارش صدای بورس، وزیر امور خارجه مقارن ظهر روز سه شنبه با کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان و همچنین اسقف اعظم پاول گالاگر وزیر امور خارجه این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفت و گوها در مورد علایق و نگرانی‌های مشترک در قبال تحولات بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

مقامات دو کشور ضمن بررسی روابط دوجانبه، در مورد تدارک ساز و کار ارتقاء همکاری های مشترک توافق و اهمیت گفتگوهای بین ادیان که پیرو سفر آیت الله اعرافی به واتیکان مورد بررسی قرار گرفته را مورد تاکید قرار دادند.


بیشتر بخوانید: دامپینگ روسیه به خاطر تحریم بسیار بالاست و در این شرایط، ایران هم برایش بی اهمیت است


وزرای خارجه ایران و واتیکان همچنین ضمن تبادل نظر در مورد راههای استحکام بخشیدن به صلح و ثبات جهانی و منطقه ای، بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران ها تاکید کردند.

برای توافق خوب و پایدار جدی هستیم

حسین امیرعبداللهیان در دیدار برگزار شده با مقامات واتیکان، آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها را تشریح و تاکید کرد ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،وی افزود ما در طول مذاکرات ابتکارات و انعطافهای مهمی را ارائه کرده ایم ولی لازم است طرف آمریکایی نیز با واقع بینی، شرایط را برای نهایی شدن توافق مهیا سازد.

کد خبر 455496

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ضرایب مالیاتی اصناف قرار بود محرمانه بماند!

    ضرایب مالیاتی اصناف قرار بود محرمانه بماند!

    ضریب مالیاتی یا همان اینتاکد، مهم‌ترین بخش اعتراض اصناف به شیوه جدید اخذ مالیات است. فعالان صنفی معتقدند این ضرایب با هزینه و درآمد فعالیت آن‌ها در تضاد است. حتی طبق گفته مشاور مالیاتی اتاق اصناف تهران قرار بود اینتاکد محرمانه بماند که با پیگیری اصناف، از حالت محرمانگی خارج شد.

  • ۴ پیش‌بینی از قیمت دلار

    ۴ پیش‌بینی از قیمت دلار

    در مدت اخیر سیگنال‌های ناشی از اخبار سیاسی باعث شد قیمت دلار که در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، دوباره روندی صعودی را در پیش بگیرد. اما بار دیگر شیب این حرکت برعکس شد. اکنون نیز چند روزی است در وضعیتی نسبتا ثابت و اندکی رو به کاهش قرار دارد. طبق گفته تحلیلگران درحال حاضر آینده قیمت دلار وابستگی مستقیمی به اخبار برجامی دارد. عدم موفقیت در مذاکرات وین باعث می‌شود در آینده نرخ این ارز به کانال‌ها بالاتری پیشروی داشته باشد.

  • دامپینگ روسیه به خاطر تحریم بسیار بالاست و در این شرایط، ایران هم برایش بی اهمیت است

    دامپینگ روسیه به خاطر تحریم بسیار بالاست و در این شرایط، ایران هم برایش بی اهمیت است

    گفتگو با حمیدرضا صالحی، دبیرکل فدراسیون انرژی و نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران در ارتباط با اثر تحریم های اقتصادی بر حوزه انرژی در ایران

  • قیمت طلا افزایش یافت

    قیمت طلا افزایش یافت

    قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    آمریکاوبایدن نیازدارندبه توافق ولی صبرکندتا۵ماه تابفهمدزیرتوافق زدن ۲۰۱۵چقدردرد داره
  • جک گنجشکه IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    الان دقیقا چه خبر خوش برجامی در این خبر نهفته بود ؟ شاید چشم بصیرت من کور شده .