سرمایه گذاران امیدی به رشد اقتصادی ندارند

سرمایه‌گذارانی که امیدوار بودند رشد اقتصادی در نیمه دوم سال پس از ۶ ماه فراز و نشیب بهبود یابد دیگر خوش‌بین نیستند.

به گزارش صدای بورس - جریان اخبار بی‌وقفه تیره و تار است؛ صحبت از سهمیه‌بندی گاز در اروپا، بحران سیاسی در بریتانیا و شعله‌ور شدن موارد جدید کووید که باعث محدودیت‌های جدید در شانگهای شده روزهای بهتر اقتصادی را به شدت در معرض خطر قرار داده است.

سهام جهانی کاهشی شدند، دلار در برابر رقبای اصلی خود به راحتی در بالاترین حد دو دهه اخیر قرار دارد و منحنی بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا خطر رکود را فریاد می‌زند. اگر کاهش بازده اوراق قرضه یک شبه باعث تقویت بازارهای سهام ایالات‌متحده شد اما معاملات آتی به شروعی تیره اشاره دارد. شاخص نوسانات بازار سهام اروپا به بالاترین حد در دو ماه اخیر نزدیک شده است.

صحبت‌های رکودی همچنین باعث کاهش قیمت‌های مس، طلا و نفت وزیان‌های سنگین امسال شده است. ممکن است بازارهایی که امیدوارند از حلقه نابودی کاهش قیمت دارایی‌ها که معامله‌گران را مجبور به کاهش موقعیت‌ها می‌کند و در تعقیب صندوق‌های تامینی به دنبال شتاب حرکت می‌کنند، رهایی پیدا نکنند.

علاوه بر داده‌های اقتصادی، صورتجلسه فدرال رزرو در نشست ژوئن که در آن فدرال رزرو شدیدترین افزایش نرخ بهره را در نزدیک به ۳۰ سال اخیر اعلام می‌کند، ضربه دیگری به بازارهای اقتصادی خواهد بود.


بیشتر بخوانید : فرصت‌ها و تهدیدهای بورس در شرایط بحران اقتصادی چیست؟


به گزارش ایسنا -، احتمالا پیش‌بینی افزایش بیشتر خواهد بود زیرا مقامات فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که اولویت اصلی آنها مبارزه با تورم است حتی اگر به قیمت رشد با پیش‌بینی بر روی افزایش ۷۵ واحدی دیگر در اواخر این ماه باشد. در همین حال، کاهش ارزش پوند تجارت اروپایی را با وضعیتی ضعیف در شرایطی از آشفتگی سیاسی روبرو کرده است.

کد خبر 455297

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • شریک جدید تجاری ایران از اروپا می‌آید

    شریک جدید تجاری ایران از اروپا می‌آید

    رییس سازمان توسعه تجارت برای به منظور توسعه روابط تجاری ایران و صربستان، در راس هیاتی عازم این کشور شد.

  • توضیح تامین‌اجتماعی درباره نحوه افزایش حقوق‌ بازنشستگان و دستور رییس جمهور

    توضیح تامین‌اجتماعی درباره نحوه افزایش حقوق‌ بازنشستگان و دستور رییس جمهور

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیرامون مطالبه افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

  • بانک‌های دولتی چقدر وام ودیعه پرداختند؟

    بانک‌های دولتی چقدر وام ودیعه پرداختند؟

    یک کارشناس اقتصادی درباره آمارهای بانک مرکزی مبنی بر منفی شدن نرخ رشد نقدینگی و احتمال تداوم این روند در ماه‌های آینده و طول سال جاری تاکید کرد: آمار خردادماه که منتشر شود می‌توان تحلیل قابل اتکایی در این باره ارائه کرد اما به نظر شخصی من این امر غیرعادی است و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

  • انتقادات از مداخله قیمتی در کالاهای بورسی

    انتقادات از مداخله قیمتی در کالاهای بورسی

    طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی که در در دستور کار مجلس است از نگاه حمیدرضا فولادگر دچار تناقض است و با شرایط و قوانین بازار سرمایه هم سازگاری ندارد.

  • جریان اجاره کارت بانکی چه بود ؟

    جریان اجاره کارت بانکی چه بود ؟

    سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با تاکید براینکه چیزی به عنوان اجاره کارت بانکی نداریم، گفت: اگر کسی کارت بانکی‌اش را اجاره می‌دهد مطئمن باشد که از کارت وی برای مقاصد مجرمانه استفاده شده و اولین کسی که مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد مالک حساب است.

  • عرضه خودرو در بورس کالا چه اثری بر بازار داشت؟

    با وجود حدود ۲۰ سال از فعالیت بورس کالا در کشور، همچنان پذیرش و فروش یک محصول جدید در این بازار به پیچیدگی روزهای اول بوده و همچنان فروش یک محصول در بازاری رقابتی و شفاف همچون بورس کالا مخالفان سرسختی دارد.

  •  یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی فردا به دستمان می رسد ؟

    یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی فردا به دستمان می رسد ؟

    با وجود انتشار اخباری مبنی بر واریز یارانه معیشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی در روز بیستم تیرماه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد که این یارانه فردا واریز نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =