جریان اجاره کارت بانکی چه بود ؟

سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با تاکید براینکه چیزی به عنوان اجاره کارت بانکی نداریم، گفت: اگر کسی کارت بانکی‌اش را اجاره می‌دهد مطئمن باشد که از کارت وی برای مقاصد مجرمانه استفاده شده و اولین کسی که مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد مالک حساب است.

به گزارش صدای بورس، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با تاکید براینکه چیزی به عنوان اجاره کارت بانکی نداریم، گفت: اگر کسی کارت بانکی‌اش را اجاره می‌دهد مطئمن باشد که از کارت وی برای مقاصد مجرمانه استفاده شده و اولین کسی که مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد مالک حساب است.

«سرهنگ رامین پاشایی» معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا درباره انسداد و غیرفعال شدن برخی از حساب‌ها گفت: در حال حاضر هماهنگی خوبی بین پلیس فتا، قوه قضاییه و بانک مرکزی برای برخورد با سوءاستفاده از حساب‌های بانکی ایجاد شده است.

وی با اشاره به انواع کلاهبرداری‌های اینترنتی ادامه داد: ما با پدیده‌ای به نام اجاره کارت بانکی روبرو بودیم، این کار آفتی بود که امنیت روانی و اقتصادی جامعه را تهدید می‌کند. بیش از ۹۰ درصد کارت‌هایی که اجاره داده می‌شود برای مقاصد مجرمانه از جمله شرط‌بندی و قمار، کلاهبرداری در حوزه رمز ارز، کلاهبرداری در حوزه خرید و فروش آنلاین است. بیشتر فروشگاههای اینترنتی که اقدام به کلاهبرداری می‌کنند اغلب از کارت‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به هماهنگی بین پلیس فتا قوه قضاییه و بانک مرکزی گفت: با هماهنگی ایجاد شده بین این دستگاه‌ها به سرعت این افراد مجرم شناسایی می‌شوند و با هماهنگی مرجع قضایی و پلیس فتا و همکاری بانک مرکزی این حساب‌ها مسدود می‌شود.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد که فرد مبادرت به اجاره کارت بانک کرده؛ در صورتی که محرز شود این کار با اطلاع شخص و عمدا صورت گرفته و سرقت حساب انجام نشده است، تمام حساب‌های این شخص برای جلوگیری از این اقدام مجرمانه مسدود می‌شود.


بیشتر بخوانید :خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه می‌شود


وی گفت: نوع دیگری از کلاهبرداری‌ها به این صورت است که حجم وسیعی از پرونده‌های کلاهبرداری به ما داده می‌شود. با بررسی حساب ها متوجه شدیم که اطلاعات حساب فرد یا افرادی هک و سرقت شده و مبالغی پول به این حساب وارد و برداشت می‌شود. البته ممکن است فرد متوجه این موضوع هم نشود. ما با شکایتی که صورت می‌گیرد و شناسایی این حساب‌ها بلافاصله حساب را مسدود می‌کنیم.

به گزارش ایلنا - معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به کپی کارت‌های بانکی تصریح کرد: نوع دیگر از کلاهبرداری ها به این صورت است که از کارت های بانکی با دستگاه اسکیمر کپی شده و حساب مورد سوءاستفاده قرار می گیرد. با بررسی این پرونده‌ها متوجه شدیم که به طور مثال از یک فروشگاه، پمپ بنزین، دستفروش و ... از حجم زیادی از حساب‌ها پول برداشت می‌شود. با اقدامات فنی که بر روی این حساب‌ها انجام می‌شود فرد متخلف را که ممکن است در یک فروشگاه، پمپ بنزین یا… باشد، شناسایی کردیم. این فرد با دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی مشتریان کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده است.

کد خبر 455285

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • عرضه املاک بانک‌ها استارت می‌خورد؟

    آیا پذیرش ملک تجاری متعلق به بانک ملت در بازار فرعی بورس کالا مقدمه عرضه سایر املاک بانکی در این بازار می شود؟

  • مشکلات بانکی اتباع خارجی به زودی رفع می‌شود

    مشکلات بانکی اتباع خارجی به زودی رفع می‌شود

     سخنگوی وزارت کشور از رفع مشکل ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی تا اوایل هفته آینده خبر داد.

  • نرخ ارز دولتی اعلام شد

    نرخ ارز دولتی اعلام شد

    بانک مرکزی امروز، ‌دوشنبه (۲۰ تیر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۰ ارز افزایش و نرخ ۱۶ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • کدام دارایی در فصل تابستان سودده‌تر است؟

    پیش بینی صدای بورس از وضعیت بازارهای سهام، سکه، ارز، خودرو، مسکن و بازارهای مالی را در این گزارش بخوانید.

  • تاثیر وضعیت اقتصادی بر افزایش سرقت

    تاثیر وضعیت اقتصادی بر افزایش سرقت

    وحید شقاقی درباره رابطه متغیرهای اقتصادی و معیشتی بر افزایش سرقت و زورگیری در کشور، بیان کرد: «واقعیت این است که موضوعی تحت عنوان «اقتصاد جرم» در ادبیات اقتصادی وجود دارد و سالیان سال است که در حوزه اقتصاد جرم مطالعلات متعددی صورت می‌گیرد.

  • رشد شاخص‌ صنعتی در کدام اقتصادها رخ می‌دهد؟

    حالا که پاندمی تقریباً به پایان رسیده و کشورهای دنیا در حال بازگشت به شرایط کاری گذشته خود هستند، مجدداً تلاش اقتصادهای جهانی برای رشد و توسعه اقتصادی از سر گرفته شده است. توسعه اقتصادی عبارت است از رشد اقتصادی همراه با تغییرات بنیادین در اقتصاد و افزایش ظرفیت‌های تولیدی اعم از ظرفیت‌های فیزیکی، انسانی و اجتماعی. در توسعه اقتصادی، رشد کمی تولید حاصل خواهد شد اما در کنار آن، نهادهای اجتماعی نیز دگرگون خواهند شد.

  • "کاما" مجبور به سرمایه‌گذاری خارج از اصفهان شد

    "کاما" مجبور به سرمایه‌گذاری خارج از اصفهان شد

    باما برای توسعه فعالیت مجبور است خارج از محدوده شهر اصفهان کار کند به همین دلیل در معادنی مثل کانی کربن، معدن ذغال سنگ اره گیجه و معدن صاحب دیوان سرمایه‌گذاری کرده است.

  • همراه اول هک شد؟

    همراه اول هک شد؟

    اخیرا بعضی از مشترکان اپراتور همراه اول با انتشار تصاویری از صورتحساب خود، از صفر شدن قبوضشان خبر دادند و این شائبه بوجود آمد که ممکن است سامانه امور مشترکین همراه اول هک یا دچار اختلال شده باشد.

  • برای اینترنت رایگان ثبت نام کنید

    برای اینترنت رایگان ثبت نام کنید

    وزارت ارتباطات اعلام کرد سرپرستان خانواری که در سه دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند.

  • سرمایه گذاران امیدی به رشد اقتصادی ندارند

    سرمایه گذاران امیدی به رشد اقتصادی ندارند

    سرمایه‌گذارانی که امیدوار بودند رشد اقتصادی در نیمه دوم سال پس از ۶ ماه فراز و نشیب بهبود یابد دیگر خوش‌بین نیستند.

  • تمدید مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان

    تمدید مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان

    وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ثبت‌نام بیش از ۷۵۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان خبر داد و اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان پایان هفته جاری تمدید شد.

  • حق‌العمل خدمات جایگاه‌های سوخت ۴۵ درصد افزایش یافت

    حق‌العمل خدمات جایگاه‌های سوخت ۴۵ درصد افزایش یافت

    دولت مصوبه مربوط به تعیین حق‌العمل خدمات جایگاه‌های سوخت در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد که براساس آن، این حق‌العمل نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۵ درصد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =