جزئیات معافیت ۹۶۳ هزار واحد صنفی از مالیات

بر اساس آمار رسمی، تا پایان خرداد ۱۴۰۱ تعداد اصنافی که بر اساس اظهارنامه خود معاف از مالیات بوده‌اند ۹۶۲ هزار و ۹۳۲ واحد صنفی بوده است.

به گزارش صدای بورس، تعداد کل واحدهای صنفی در کشور که بر اساس اظهارنامه مالیاتی خود در انتهای خرداد از مالیات معاف شده اند ۹۶۲ هزار و ۹۳۲ واحد بوده است.

آمار درخواست‌های تبصره ماده ۱۰۰ تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، اصنافی که بر اساس اظهارنامه مالیاتی خود معاف از مالیات بوده‌اند، تعداد ۸۱ هزار و ۲۳۰ واحد صنفی در اصفهان یعنی بیشترین اصناف معاف از مالیات اظهارنامه داده‌اند و کمترین تعداد اصناف معاف از مالیات در استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد ۷۳۹۷ واحد صنفی معاف بوده‌اند و در کل کشور تعداد ۹۶۲ هزار و ۹۳۲ واحد صنفی معاف از مالیات اظهار شده‌اند.


بیشتر بخوانید: تنفس یک ساله مالیاتی اصناف به مجلس می‌رود


همچنین تعداد اصنافی که اظهارنامه ارائه کرده و مالیات آنها در سال بین صفر تا ۵ میلیون تومان بوده است، در کل کشور به رقم ۵۱۸ هزار و ۷۲ واحد صنفی بوده است و مجموع این واحدهای صنفی ۸۳۰ میلیارد تومان مالیات به دولت پرداخت کرده‌اند.

در این بین اصنافی که بر اساس اظهارنامه ارائه شده مالیات سالانه مشاغل خود را بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان ابراز کرده‌اند، در کل کشور ۱۱۱ هزار و ۸۰۹ واحد صنفی بوده است که کل مالیات پرداخت شده توسط این تعداد واحد صنفی ۹۳۰ میلیارد تومان بوده است.

همچنین در اصنافی که بر اساس اظهارنامه ارائه شده مالیات سالانه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان ابراز کرده‌اند، در کل کشور ۵۳ هزار و ۵۰۳ واحد صنفی بوده‌اند که کل مالیات ابراز شده این اصناف ۷۶۴ میلیارد تومان بوده است.

اصنافی که اظهارنامه مالیات سالانه خود بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان ارائه کرده‌اند، مجموع مالیات ابراز شده این اصناف ۳۶۳ میلیارد تومان بوده است.

اصنافی که مالیات سالانه بالاتر از ۳۰ میلیون تومان بر اساس اظهارنامه خود ارائه کرده‌اند در کل کشور ۱۶ هزار و ۵۳۲ واحد صنفی بوده و کل مالیات پرداخت شده آنها ۹۸۲ میلیارد تومان بوده است.

همچنین طبق ارائه اظهارنامه اصناف در کل کشور تعداد یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۸۵۹ واحد صنفی تا آخر خرداد ماه سال جاری اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده‌اند که ارزش مالیات ابراز شده ۳ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به گزارش فارس، یکی از خواسته‌های مردم به ویژه کارگران و کارمندان این است که باید عدالت مالیاتی برقرار شود، زیرا آنها می‌گویند مالیات بر حقوق و دستمزد آنها قبل از اینکه حقوق به حساب‌شان واریز شود، از حساب آنها کسر می‌شود، در حالی که برخی از اصناف با وجود درآمدهای چندین برابری نسبت به کارمند و کارگر در آخر سال مالیات ابرازی و اظهاری خود را بسیار پایین ارائه می‌کنند، با این وجود بیشترین اعتراض نسبت به مالیات هم از جانب اصناف به گوش می‌رسد.

به گزارش فارس، به هر حال مالیات که بر اساس قانون گرفته می‌شود یک نوع حق شارژ برای اداره بهتر جامعه است که حق همگانی به شمار می‌رود و تمام کسانی که بر اساس قانون مشمول مالیات می‌شوند، باید مالیات خود را به نحو کامل پرداخت کنند، وگرنه از نظر قانونی دچار تخلف شده و از نظر شرعی نیز حق‌الناس جامعه بر گردن فراریان مالیاتی خواهد ماند.

کد خبر 454030

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =