روزانه چند تن کالای اساسی از گمرکات ترخیص می‌شود؟

سخنگوی گمرک گفت: روزانه بین ۴۵ تا ۶۰ هزار تن از کالاهای اساسی در حال ترخیص از گمرکات اجرایی است.

به گزارش صدای بورس، سخنگوی گمرک گفت: بیش از ۴.۳میلیون تن کالای اساسی موجودی اماکن بندری و شناورهای مستقر در شمال و جنوب کشور هستند که پس از انجام تشریفات ترخیص در حال ورود به زنجیره توزیع و تامین کشور هستند.

«سید روح اله لطیفی» در خصوص میزان موجودی کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور توضیح داد: تا پایان سی ام خرداد ماه چهار میلیون و ۳۳۱هزار و ۳۹۹تن موجودی انواع کالای اساسی در اماکن بندری و گمرکی است که به سرعت در حال تخلیه یا ترخیص هستند.

وی افزود: از این میزان دو میلیون و ۹۶۸ هزار و ۴۷۰ تن کالا در انبارها و اماکن بندری و گمرکی در حال انجام تشریفات اظهار یا ترخیص هستند و ۳۹۵ هزار و ۸۳۳ تن نیز در حال تخلیه از ۲۰ فروند شناور و ۹۷۳ هزار و ۹۳۹ تن کالای اساسی هم در ۱۸ شناور منتظر آغاز فرایند تخلیه هستند.

لطیفی در ادامه گفت: یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۵۴۷ تن ذرت که یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۱۸ تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات ترخیص هستند و مابقی در ۱۳ شناور که ۷ شناور در حال تخلیه و ۶ شناور منتظر در اسکله قرار دارد، بیشترین میزان از یک نوع کالای اساسی موجود در اماکن بندری قبل از ترخیص است.

سخنگوی گمرک افزود: گندم با ۹۳۲ هزار و ۴۹۲ تن در جایگاه بعدی قرار دارد که از این میزان ۴۵۵ هزار و ۱۳۶ تن در اماکن بندری و مابقی در ۱۱ شناور در حال تخلیه یا منتظر تخلیه هستند.


بیشتر بخوانید: ورود ارز به کشور بدون محدودیت و معاف از مالیات


لطیفی در ادامه توضیح داد: دانه‌های روغنی با ۵۸۱ هزار و ۲۴۶ تن که ۳۶۳ هزار و ۴۲۹ تن آن در اماکن بندری و مابقی در ۴ شناور قرار دارند، روغن خام هم با ۳۲۹ هزار و ۳۶۵ تن که ۲۹۴ هزار و ۱۳۶ تن آن تخلیه شده و مابقی در ۳ شناور در حال تخلیه و یا منتظر تخلیه هستند، سویا با ۲۲۴ هزار و ۱۰۵ تن که ۱۸۰ هزار و ۹۰۶ تن آن در اماکن بندری تخلیه شده و مابقی در سه شناور قرار دارد، جو با ۱۴۷ هزار و ۳۸۴ تن، شکر با ۸۵ هزار و ۲۵۰ تن که ۲۷ هزار و ۱۷۶ تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات اظهار و ترخیص هستند و مابقی از دو شناور در حال تخلیه است و نهایتاً ۴۰ هزار و ۸۸۵ تن برنج موجودی بنادر و گمرکات کشور هستند.

وی افزود: روزانه بین ۴۵ تا ۶۰ هزار تن از کالاهای اساسی در حال ترخیص از گمرکات اجرایی است که این میزان خروجی به همراه ورودی مناسب به بنادر جریان مناسبی از ورود کالا به شمار می‌رود.

به گزارش تجارت نیوز، سخنگوی گمرک در خصوص شناورهای حامل کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور گفت: از ۳۸ شناور حامل کالاهای اساسی در بنادر کشور، ۲۱ شناور در بندر امام (ره)، هفت شناور در بندر شهید رجایی، ۶ شناور در بندر امیرآباد، سه شناور در بندر چابهار، و یک شناور در بندر نوشهر در حال تخلیه (۲۰ شناور) و یا منتظر انجام عملیات تخلیه (۱۸ شناور) هستند.

کد خبر 453997

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • برنج پاکستانی جای برنج ایرانی را گرفت

    برنج پاکستانی جای برنج ایرانی را گرفت

    دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: طرح تعیین قیمت دستوری برای برنج ایرانی در بازار شکست خورده است و برنج در قیمت‌های تعیین شده از سوی دولت به فروش نمی‌رسد.

  • جزئیات معافیت ۹۶۳ هزار واحد صنفی از مالیات

    جزئیات معافیت ۹۶۳ هزار واحد صنفی از مالیات

    بر اساس آمار رسمی، تا پایان خرداد ۱۴۰۱ تعداد اصنافی که بر اساس اظهارنامه خود معاف از مالیات بوده‌اند ۹۶۲ هزار و ۹۳۲ واحد صنفی بوده است.

  • داستان ذرت آلوده هنوز ادامه دارد

    داستان ذرت آلوده هنوز ادامه دارد

    در جریان ترخیص ۲۷ هزار تن ذرت آلوده ، تحویل کالای آلوده از سوی انبار نگهدارنده انجام شده و گمرک علیه آن اعلام جرم کرده است. در حالی شرکت انبارهای عمومی، انبار مربوطه را متعلق به خود نمی‌داند که این انبار در منطقه ویژه قرار دارد و از سوی سازمان بنادر در اختیار بخش خصوصی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =