۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
قطع برق در اداره‌های پر مصرف

اسامی هشت اداره و نهاد پرمصرف برق در شهر تهران پس از چند بار اخطار و بی‌توجهی از سوی آنان اعلام شد.

به گزارش صدای بورس، مرکز مخابرات استان تهران، جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، بانک کشاورزی (سرپرستی) سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و ساختمان مرکزی بانک تجارت اداره‌ها و نهادهایی هستند که امروز به‌عنوان تداوم دهنده رفتار پر مصرفی قطع برق شده‌اند.

در همین رابطه مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: روز گذشته مصرف برق کشور به ۶۳ هزار مگاوات رسید که نسبت به روز مشابه در سال گذشته افزایش ۴.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "مصطفی رجبی مشهدی" با اعلام میزان رشد مصرف برق در مقایسه با سال گذشته، گفت: در مقایسه با سال گذشته که سال بسیار گرمی بود، شاهد رشد بسیار زیادی هستیم و از جمله اقدام‌های اجرایی که در این خصوص صورت‌گرفته، کنترل میزان مصرف برق دستگاه‌های اجرایی، اداری، موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی است.


بیشتر خوانید: قطع برق کالا را گران می‌کند؟


وی افزود: تاکنون در تهران بزرگ بیش از ۱۰۰ دستگاه و موسسه اخطار دریافت کرده، برقشان قطع و تعهد برای کاهش مصرف داده‌اند.

سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: با توجه به عدم رعایت برخی دستگاه‌های دولتی، امروز اسامی ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی که مصوبه هیئت وزیران در خصوص الگوی مصرف تعیین شده را رعایت نکرده‌اند از طریق رسانه‌ها اعلام شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: طبق مصوبه هیئت وزیران، ادارات موظف هستند در زمان فعالیت ۳۰ درصد و پس از پایان کار تا ۶۰ درصد میزان برق مصرفی خود را کاهش دهند.

کد خبر 453975

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سیمان ارزان می‌شود

    سیمان ارزان می‌شود

    دبیر انجمن سیمان گفت: از امروز عرضه سیمان در بورس کالا افزایش خواهد یافت و با تامین برق کارخانجات قیمت ها در این حوزه متعادل‌تر می شود.

  • افزایش ۲۵ درصدی قیمت مواد شوینده

    افزایش ۲۵ درصدی قیمت مواد شوینده

    رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت: ستاد تنظیم بازار با افزایش ۲۵ درصدی قیمت همه انواع مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی موافقت کرد.

  • افزایش قیمت سیمان به دلیل خرید کاذب است

    افزایش قیمت سیمان به دلیل خرید کاذب است

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: بکشنبه آینده به شرط تامین برق عرضه قابل توجهی از سیمان در بورس کالا خواهیم داشت و التهاب بازار تا میزان زیادی کنترل خواهد شد.

  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ به ۴.۳ درصد رسید

    رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ به ۴.۳ درصد رسید

    رقم تولید ناخالص داخلی در پارسال، با نفت ٧٢٥ هزار میلیارد و چهارصد تومان و بدون نفت ٦٢٨ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که به ترتیب رشد ٤.٣ درصدی و ۳.۵ درصدی را شامل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =