افزایش قیمت سیمان به دلیل خرید کاذب است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: بکشنبه آینده به شرط تامین برق عرضه قابل توجهی از سیمان در بورس کالا خواهیم داشت و التهاب بازار تا میزان زیادی کنترل خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، عبدالرضا شیخان می گوید: محدودیت برق از ۱۵ خرداد بنا بود اعمال شود، اما شایعات این موضوع در بازار پیچید و عده‌ای به بورس کالا هجوم آوردند که افزایش قیمت سیمان را به همراه داشت. با تلاش و هماهنگی که با وزارت نیرو داشتیم برق برای تولید ۵ میلیون تن تامین خواهد شد و با مصرف بهینه سیمان مورد نیاز کشور را تامین خواهیم کرد.

به گفته او؛ میزان عرضه کم نشده فقط جو روانی قیمت‌ها را تغییر داده است. هر محدودیتی در تولید بر بازار اثر خواهد گذاشت، ما مشکلات صنعت برق را درک می‌کنیم، اما هماهنگی می‌تواند به کنترل موضوع کمک کند.


بیشتر بخوانید: کمبود برق، سیمان را گران کرد


پیش از این ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: قیمت سیمان به صورت پلکانی صعود می‌کند به طوری که طی یک ماه گذشته قیمت سیمان فله‌ای از هر تن ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکشنبه گذشته (۲۲ خرداد) یک میلیون و ۵۲ هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه شده بود که ۵۳۸ هزار تن آن تایید شد و بقیه به دلیل غیرمنطقی بودن قیمت‌ها مورد تایید قرار نگرفت.

کد خبر 453638

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =