وزارت نیرو مازاد برق تولیدی صنایع را می‌خرد

رجبی مشهدی گفت: اگر صنایع و واحدهای تولیدکننده برق، مازاد تولید برق داشته باشند می‌توانند آن را در اختیار وزارت نیرو قرار دهند.

به گزارش صدای بورس، مصطفی رجبی مشهدی گفت: صنایع می توانند در زمان پیک مصرف، برق مازاد تولیدی خود را کیلوواتی ۵۸۰ تومان به وزارت نیرو بفروشند.

به گفته سخنگوی صنعت برق هم اکنون بیش از ۳۰ واحد صنعتی در کشور وجود دارند که می‌توانند با نیروگاه‌های اختصاصی خود حدود ۲۰۰۰ مگاوات برق تولید کنند و الباقی توسط دستگاه‌های اجرایی تولید می‌شود.

او می گوید: عرضه برق در بورس انرژی راهکار مناسبی برای عرضه برق و شفاف شدن نرخ است و اگر صنایع این کار را انجام دهند، می‌توان گفت یک گام روبه‌جلو انجام شده است.


بیشتر خوانید: قطع برق کالا را گران می‌کند؟


وزارت نیرو در ۷۵ روز ابتدای سال توانسته ۱۰ درصد انرژی بیشتر، به صنایع به‌ویژه بخش فولاد تخصیص دهد تا در این مدت صنایع فولادی با ذخیره سازی تولیدات و مواد اولیه در زمان قطعی برق تولیدات خود را متوقف نکنند.

همچنین به فولادسازان ابلاغ شده، یک ماه تعطیلات تابستانی خود را برای تعمیرات و اورهال صنایع خود به‌گونه‌ای برنامه ریزی کنند که همزمان با اوج مصرف برق خانگی باشد.

صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی فقط یک روز در هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ شب قطعی برق خواهند داشت و واحدهای تولیدی در این مدت تعطیل خواهند بود و بجای این یک روز تعطیلی می‌توانند در روز جمعه فعالیت تولیدی داشته باشند و حتی در شیفت شب کار کنند که به گفته رجبی مشهدی برق شهرک‌های صنعتی با تعطیلی یک روزه واحدهای کوچک و متوسط صنعتی تامین خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او گفت: همچنین وزارت نیرو قصد دارد، بخشی از نیاز برق ۴۴۰ واحد صنعتی انرژی بر در کشور را با ساخت نیروگاه ۱۱۰ هزارمگاواتی تامین کند.

کد خبر 453700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =