سه منبع ویژه اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی تکمیل مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام نیاز اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل مسکن مهر، گفت: از محل«مولد سازی»، «تهاتر زمین‌های شرکت عمران» و «صندوق تامین مسکن»، منابع لازم برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و تکمیل مسکن مهر تامین شد.

به گزارش صدای بورس،«علیرضا جعفری» درباره جزییات تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل مسکن مهر با تعدیل قراردادهای پیمانکاری، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، برای ۴۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره و حدود ۲۰ هزار واحدی که پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و فقط نیاز به تکمیل آسانسور و انشعابات و محوطه‌سازی دارد، به ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع نیازمندیم.

وی خاطرنشان‌کرد: با تصمیم دولت از محل «مولدسازی»، «صندوق ملی مسکن» و «تهاتر» مجوز تامین منابع برای تعدیل قراردادهای پیمانکاری داده شد.


بیشتر بخوانید: تحویل ۶۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال


تعیین‌تکلیف هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از طریق بسته تهاتر حجم بدهی پیمانکارانی که بین ۷۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان طلب دارند پرداخت می‌شود که تاکنون یک‌هزار میلیارد تعیین تکلیف شده است و مجوز پرداختی‌ها به شرکت‌ها داده شده است.

به گفته وی، رویکرد دولت این است که فقط نباید مسکن را تحویل دهیم و باید همه خدمات محل سکونت از قبیل محوطه سازی و تاسیسات شهری همزمان با تحویل واحدها تکمیل شده باشد.

عمده مشکلات مسکن مهر در پرند، پردیس و هشتگرد است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید توضیح داد: گزارشی از وضعیت مسکن مهر به رییس جمهور در فروردین امسال اعلام کردیم که عمده مشکلات مسکن مهر در سه شهر جدید پرند، پردیس و هشتگرد است و به دستور رییس جمهور از فروردین امسال کمیته‌ای به ریاست «سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رییس جمهور تشکیل شد تا تدابیر لازم برای تامین منابع اتخاذ شود.

به گفته جعفری، در نتیجه مجوزهایی صادر شد که از طریق «مولدسازی» و «استفاده از زمین‌های در اختیار» بتوانیم منابع مورد نیاز را تامین کنیم.

وی گفت: اکنون با طی تشریفات قانونی برای مولدسازی و تهاتر، نقد شوندگی منابع انجام و همه پیمانکاران را جمع کردیم و در خصوص اینکه مطالبات آنان چگونه پرداخت خواهد شد به نتیجه رسیدیم. همچنین با توجه به تزریق منابع داخلی به پروژه‌ها، موضوع الحاقیه قرارداد پیمانکاران تعیین تکلیف شد و شاهد فعالیت ۱۰۰ درصدی کارگاه‌های مسکن مهر خواهیم بود.

تکمیل واحدهای مسکن مهر که در مرحله فنداسیون باقی ماندند

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: تعدادی بلوک داریم که هنوز در مرحله فنداسیون هستند، برای این واحدها نیز برنامه ریزی شده تا با جبران عقب ماندگی این واحدها که بعد از سال‌ها در مرحله فنداسیون و اسکلت هستند، در سال آینده تحویل داده شوند.

جعفری با اشاره به گلایه مردم از افزایش قیمت‌های اجاره و تمایل برای سکونت در واحدهای مسکن مهر گفت: پیمانکاران نیر از وضعیت اجاره با خبر هستند و انگیزه کافی برای آماده سازی پروژه‌ها را بعد از تعدیل قیمت ها با ضرایب جدید دارند.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از مذاکره با پیمانکار خرید آسانسور خبر داد و گفت: باید منابع خرید آسانسور نیز ذیل تامین اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی انجام شود.

کد خبر 453941

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =