۳۰ درصد از مسکن مهر در ۹ سال گذشته هنوز تکمیل نشده است

عضو سابق شورای عالی مسکن گفت: ۳۰ درصد از واحدهای مسکن مهر از دولت دهم باقی مانده که هنوز در طول ۹ سال گذشته به مرحله اجرایی نرسیده است.

به گزارش صدای بورس،ارزیابی بازار مسکن و بازار اجاره مسکن و همچنین آخرین وضعیت طرح های نهضت ملی مسکن با حضور علی خضریان نماینده مجلس و کارشناس اقتصادی در برنامه ثریا بررسی شد.

سوال : با توجه به واحدهای باقی مانده در حوزه مسکن مهر چرا تاکنون این واحدها به بهره برداری نرسیده است؟

علی خضریان نماینده مجلس: در قانون جهش تولید مسکن ما سعی کرده‌ایم شرایط را برای تکمیل این واحدها آماده کنیم و دولت باید در جهش تولید مسکن اقدامات لازم را انجام دهد.

سوال: مجلس چه اقدامی در حوزه اجاره انجام داده است؟

نماینده مجلس: مجلس طرح دو فوریتی در حوزه کنترل اجاره مسکن در نظر گرفته که باید در این بخش دولت هم همکاری لازم را انجام دهد.

دقت لازم در سامانه املاک و اسکان باید صورت گیرد و باید تمامی مردم در این سامانه ثبت نام کنند، چرا که نقش بسیار موثری در حوزه شناسایی خالی دارد و دست محتکران در بازار مسکن کوتاه می شود.

سوال: خرید مسکن تبدیل به یک آرزو شده است، نظر شما چیست؟

عرضه و تقاضای مسکن با یکدیگر هم خوانی ندارند و باید دولت در زمینه جهش تولید مسکن که مصوب مجلس است، اقدامات لازم را انجام دهد.


بیشتربخوانید:قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران اعلام شد


انتظار داشتیم دولت بتواند در طول یک سال عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن را به مرحله اجرایی برساند اما هنوز اقدامی در این بخش مشاهده نمی شود.

سوال: نظر شما در حوزه وضعیت طرح نهضت ملی مسکن چیست؟

مقداد همتی عضو سابق شورای عالی مسکن: در طول ۹ سال نتوانسته اند ۳۰ درصد باقی مانده مسکن را تکمیل کنند. ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره داریم و ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی در زمان آقای اسلامی ساخته است.

دولت اعلام می‌کند که ۹۵۰ هزار واحد را شروع کرده ایم اما ما در اجرا چیزی نمی بینیم و اگر درست است باید نشان دهند.

بخش زیادی از اطلاعات متقاضیان در سامانه مسکن از بین رفته و دولت هیچ بک‌آپی (فایل پشتیبان) نداشته است. اگر وزارت راه و شهرسازی این توانایی را ندارد و نمی تواند به مرحله اجرایی برساند به مردم واگذار کند و از اهرم زمین استفاده کند.

سوال: نظر شما در حوزه ساخت خانه های ویلایی چیست؟ آیا می توانند مردم آورده لازم را پرداخت کنند؟

مقداد همتی عضو سابق شورای عالی مسکن: مردم آورده لازم را که ۴۰۰ میلیون تومان است، نمی توانند بیاورند. در دو سال آینده با شهرهای ارواح روبه‌رو می شویم و یک میلیون واحد خالی که مردم آورده نمی‌آورند و بانک ها تسهیلات لازم را در اختیار متقاضیان قرار نمی دهند.

سوال :نظر شما در حوزه اجاره چیست؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،مقداد همتی عضو سابق شورای عالی مسکن: کمبود عرضه در حوزه اجاره بسیار تاثیر گذار است و نرخ ها تصاعدی در حال افزایش است. ۸۰ تا ۷۰ درصد واحدهای مسکونی دارای کد پستی و کد انشعاب برق دارند و دیگر نیازی به ثبت نام در سامانه املاک و اسکان ندارد و از این طریق خانه های خالی شناسایی می‌شوند.

کد خبر 453469

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

    آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

    در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

  • اطلاعیه‌ وزارت راه درباره آغاز مجدد ثبت‌نام نهضت ملی مسکن

    اطلاعیه‌ وزارت راه درباره آغاز مجدد ثبت‌نام نهضت ملی مسکن

    به فاصله ۲۴ ساعت پس از اطلاع‌رسانی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره احتمال آغاز مجدد ثبت‌نام نهضت ملی مسکن،‌معاونت مسکن و ساختمان نیز در این‌باره اطلاعیه‌ای صادر کرد.

  • تحویل ۶۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

    تحویل ۶۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام تکمیل ۶۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره تا پایان سال، گفت: با دستور رییس جمهوری مبنی بر رفع مشکلات مسکن مهر، تمامی قراردادهای پیمانکاری مسکن مهر بازنگری و با ضرایب جبرانی، تعدیل و کارگاه‌های مسکن مهر بعد از یک دوره توقف، مجدداً فعال شد.

  • بگومگوی همتی و دولت

    بگومگوی همتی و دولت

    با ادامه دعوای همتی و دولت بر سر عملکرد بانک مرکزی، خبرگزاری ایرنا با استدلال‌هایی پر از ابهام، به دفاع از دولت پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =