۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
نان کیلویی بخریم یا نه؟

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی آردسازان ایران می‌گوید در بسیاری از کشورها نان به صورت کیلویی فروخته می‌شود و فروش نان به صورت کیلویی باعث می‌شود قیمت‌ها قابل کنترل باشد.

به گزارش صدای بورس، سید محمدرضا مرتضوی در پاسخ به این سوال که آیا طرح فروش کیلویی نان به نفع مردم و نانوایان خواهد بود یا خیر؟ گفت: معتقدیم نان باید وزن شود، وزن آن به صورت برچسب بر روی نان قرار بگیرد تا قیمت‌ها قابل کنترل باشد.

وی با بیان اینکه چون هر سال قیمت‌ها تغییر نمی‌کند چانه‌ها تغییر وزن می‌دهند و این به نفع کیفیت نان نیست، گفت: برخی از نانوایان که در این زمینه تجربه دارند معتقدند باید مثل گذشته نان در ایران بر روی ترازو وزن شود.


بیشتربخوانید:

خبر جدید در مورد قیمت نان


رئیس هیات مدیره انجمن صنفی آردسازان ایران به علت مخالفت برخی از نانوایی‌ها با این طرح اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد نان وزن شود حتما باید یک صندوقدار یا یک کارگر مستقل در نانوایی فعالیت کند که اضافه شدن یک کارگر در توان اقتصادی نانوایی ها نیست. برای همین برخی موافق این طرح نیستند و معتقدند همین که چانه وزن شود کافی است.

به گفته وی در بسیاری از کشورها نان‌های صنعتی و سنتی به صورت کیلویی فروخته می‌ شود.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اگر قیمت نان بر اساس وزن محاسبه شود ممکن است برخی نان را خمیر در بیاورند، گفت: وقتی قیمت نان آزاد شود فضا رقابتی شده و نانوایی‌ها مجبورند برای حفظ مشتری‌هایشان کیفیت کار خود را بالا ببرند. طبیعتا اگر کم‌فروشی یا گرانفروشی رخ دهد نانوایی مشتری‌هایش را از دست خواهد داد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان گفت: قیمت نان بر اساس نرخ گندم آزاد و آرد آزاد کیلویی حدود ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان می‌شود که این قیمت در حال حاضر بین کیلویی ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است.

کد خبر 453324

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبرهای جدید در مورد قیمت نان

    خبرهای جدید در مورد قیمت نان

    دبیر اطلاع رسانی ستاد نان اظهار داشت: بانک مرکزی و چند بانک در حال طراحی مدلی هستند و ١۵ استان پایلوت این طرح شدند که از طریق پوز و پایانه فروش نصب شده در نانواها مشخص می‌شود که مردم چقدر نان خریده‌اند تا به همان میزان آرد به آنها اختصاص پیدا کند و اضافه‌تر از آن، آردی به نانواها اختصاص پیدا نمی‌کند.

  • افزایش قیمت بنزین واقعیت دارد؟

    افزایش قیمت بنزین واقعیت دارد؟

    یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: در عین حال که معتقدیم باید در حوزه مصرف بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های آن مدیریت دقیقتری اعمال شود اما هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت آن ها در دستور کار مجلس و دولت نیست.

  • اجرای مرحله اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در تهران

    اجرای مرحله اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در تهران

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از اجرای مرحله اول طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان از امروز در استان تهران خبر داد.

  • هدف دولت از فروش ۱۸۷ شرکت چیست؟ / باز هم خصوصی بازی

    هدف دولت از فروش ۱۸۷ شرکت چیست؟ / باز هم خصوصی بازی

    خصوصی‌سازی کلمه‌ای است که نزدیک به سه دهه زندگی مردم ایران را تحت تاثیر قرار داده است. اما چقدر واگذاری شرکت‌های دولتی توانسته رفاه جامعه ایرانی را افزایش دهد؟

  • ستاد ویژه‌ای برای برخورد با تخلف کم فروشی نان و آرد تشکیل شد

    ستاد ویژه‌ای برای برخورد با تخلف کم فروشی نان و آرد تشکیل شد

    وزیر اقتصاد می‌گوید: ستاد ویژه‌ای برای بررسی کم فروشی آرد و نان در استان‌های کشور تشکیل شده است که با بررسی‌های جزئی این تخلفات را گزارش می‌کنند.

  • اعلام زمان اجرای طرح فروش کیلویی نان

    اعلام زمان اجرای طرح فروش کیلویی نان

    مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح توزیع کیلویی نان در جلسه اخیر شورای آرد و نان مطرح شده و در حال بررسی است. این طرح با همکاری شرکت خدمات بازرگانی تامین آرد استان‌ها تا چهار ماه آینده اجرا می شود.

  •  طرح توزیع کیلویی نان در شورای آرد و نان بررسی می شود

    طرح توزیع کیلویی نان در شورای آرد و نان بررسی می شود

    مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح توزیع کیلویی نان در جلسه اخیر شورای آرد و نان مطرح شده و در حال بررسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =