۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
صنایع لبنی خودسر عمل می کنند

با وجود اینکه قیمت مصوب جدید لبنیات افزایش چشمگیری داشته و این نرخ ها با موافقت خود صنایع لبنی تعیین شده است اما حتی این نرخ ها از سوی برخی صنایع لبنی که سهم بزرگی از بازار دارند رعایت نمی‌شود.

به گزارش صدای بورس، بعد از اصلاح یارانه کالاهای اساسی قیمت چهار محصول پر مصرف لبنی مشخص شد به طوری که قیمت ماست کم چرب ۲.۵ کیلوگرمی ۴۹۸۰۰ تومان، پنیر UF ۴۰۰ گرمی ۳۷ هزار تومان، شیرکم چرب یک لیتری ۱۸ هزار تومان و شیر نایلونی کم چرب ۹۰۰ گرمی ۱۵ هزار تومان تعیین شد؛ همچنین ۱۲ قیمت هر کیلوگرم شیرخام دامداران نیز ۱۲ هزار تومان اعلام شد.

با وجود اینکه برای سه محصول کم چرب و یک محصول نیم چرب یاد شده قیمت مصوب اعلام شده است گویا سایر قیمت ها نرخ معینی ندارند و دیگر محصولات در برندی های متفاوت با قیمت های مختلف و فاصله عمیقی به فروش می‌رسد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۸۰ درصدی قیمت لبنیات


افزایش ۳ برابری قیمت شیر از دامداری تا صنایع لبنی

در حالی که قیمت هر کیلوگرم شیر خام پرچرب ۳.۲ درصد چربی ( چربی کامل ) ۱۲ هزار تومان توسط صنایع لبنی خریداری می‌شود اما بر اساس مشاهدات میدانی قیمت هر لیتر شیر پاستوریزه پرچرب (۳ درصد چربی) با بسته بندی های مدت دار و بطری با قیمت های ۲۹ تا ۳۷ هزار تومان به فروش می رسد.

به طور مثال قیمت یک لیتر شیر پرچرب سنتی با بسته بندی بطری ۳۷ هزار تومان و شیر پاکتی پرچرب ۳۰ هزار تومان برای فروش قیمت گذاری شده است.

عدم پایبندی به قیمت های مصوب

از طرفی درحالی که قیمت شیرخام کم چرب بطری یک لیتری ۱۸ هزار تومان تعیین شده است اما برخی از برندهای یا این محصول را عرضه نمی‌کنند یا به حدی کم است که برای خرید یافت نمی‌شود.

برخی از برند ها نیز این محصول را با قیمت های بالاتر و با قیمت ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان به فروش می رسانند و قیمت های مصوب رعایت نمی شود.

به گزارش تسنیم ، برخی از برندها نیز احتمالا برای اینکه بتوانند از واکنش‌های تعزیراتی در امان باشند، اقدام به تغییر وزن کرده اند یا افزودنی‌هایی مانند ویتامین D به محصول خود اضافه می‌کنند تا بتوانند آنها را به قیمت دلخواه بفروشند.

کد خبر 453215

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • گوشت ارزان شد

    گوشت ارزان شد

    قیمت گوشت قرمز که در هفته گذشته به‌دلیل افزایش تقاضا و رشد قیمت دام زنده، با افزایش زیادی همراه بود، حالا با کاهش تقاضا متعادل شده است.

  • دستمزدها واقعی شود، نیازی به دادن یارانه نیست

    دستمزدها واقعی شود، نیازی به دادن یارانه نیست

    یک فعال حوزه کار معتقد است: اصلاح نظام یارانه‌ها مستلزم اجرای نظام دستمزد عادلانه است و در صورتی که دستمزدها واقعی شود نیازی به دادن یارانه از سوی دولت نیست.

  • قیمت تن ماهی و سس مایونز افزایش یافت؟

    افت تقاضا برای خرید کنسرو ماهی

    قیمت تن ماهی و سس مایونز افزایش یافت؟

    سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش ۱۵ درصدی قیمت تن ماهی موافقت کرد. همچنین قیمت سس مایونز بر اساس ضوابط هیات تعیین قیمت‌ها به تشخیص واحدهای تولیدی افزایش می‌یابد. آن‌طور که دبیر سندیکای کنسرو ایران می‌گوید با این روند قیمت تمام‌شده تن ماهی بیشتر از حدی می‌شود که فروش و صادرات آن به‌صرفه شود.

  • توقف عرضه برخی کالاهای اساسی در سامانه بازرگام

    توقف عرضه برخی کالاهای اساسی در سامانه بازرگام

    عرضه برخی کالاهای اساسی شامل روغن نباتی و گوشت قرمز تنظیم بازاری چند هفته ای است به دلایل نامشخص در سامانه عرضه کالاهای تنظیم بازاری عرضه نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =