وزارت صمت از ۵۰ هزار خودرو مازاد رونمایی کرد!

وزارت صمت که قرار بود حدود ۱۷۶ هزار خودرو به منتخبان قرعه کشی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص دهد، اعلام کرده ۵۰ هزار خودرو مازاد دیگر وجود دارد.

به گزارش صدای بورس، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده خودرو به همه ۱۲۵ هزار نفر منتخب قطعی و ۶۰ هزار نفر منتخب رزرو در اولین مرحله قرعه کشی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، تعلق می‌گیرد. ۶۰ هزار نفر منتخب رزرو، از ۲۵ خرداد به بعد پیامک دریافت خواهند کرد.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، ابتدا مقرر بود به ۱۲ هزار نفر از فهرست ذخیره خودرو داده شود، اما از آن جا که خودروسازان امکان عرضه مجموعا ۱۷۶ هزار دستگاه خودرو را دارند و حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو مازاد وجود داشت، مشخص شد که با اضافه کردن ۱۰ هزار خودروی دیگر، در عمل هم به لیست قطعی شده‌ها و هم به فهرست ذخیره‌ها، می‌توان خودرو داد و در مجموع، حدود ۱۸۶ هزار خودرو به متقاضیان عرضه خواهد شد.

به گفته آقای توکلی لاهیجانی مدیر دفتر خودرو وزارت صمت، در اولین دوره عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه، چهار میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر ثبت‌نام کردند و قرار بود ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ خودرو به منتخبان قرعه کشی میان آن‌ها عرضه شود.


بیشتربخوانید:اعلام زمان دومین مرحله عرضه خودرو در سامانه یکپارچه


در این مرحله از قرعه کشی، به گفته آقای صدیف بیک زاده معاون زیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، برای جلوگیری از قرعه‌کشی‌های دوباره در یک فرآیند تخصیص، حدود ۱۲ هزار نفر به عنوان منتخبان ذخیره مشخص شدند، اما این موضوع به‌صورت شفاف در سامانه یکپارچه فروش خودرو، مشخص نشد و ابهاماتی ایجاد کرد.

به گفته او، تعیین منتخبان ذخیره به این سبب بود که اگر به هر علتی منتخبان اصلی، فرآیند خرید خودرو را در زمان تعیین شده تکمیل نکرده یا وجه را واریز نکنند، این افراد جایگزین شوند؛ اما در سامانه یکپارچه، نفر اصلی یا ذخیره بودن مشخص نشد و متأسفانه اطلاع‌رسانی نادرست از سوی برخی خودروسازان نیز بر این ابهامات دامن زد و نگرانی‌ها را دوچندان ساخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،حالا با وجود رونمایی وزارت صمت از ۵۰ هزار خودروی جدید که قرار است حدود ۱۰ هزار عدد از آن‌ها به منتخبان رزرو اولین دوره قرعه کشی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص یابد، باید دید تکلیف ۴۰ هزار خودروی مازاد دیگر چه خواهد شد؟!

وزارت صمت از ۵۰ هزار خودرو مازاد رونمایی کرد!

کد خبر 453186

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =