۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
سقوط طلای جهانی منتظر تورم نشد!

قیمت طلای جهانی با افزایش بازدهی خزانه‌داری قبل از انتشار داده‌های تورم ایالات‌متحده کاهش می‌یابد.

به گزارش صدای بورس، بهای طلا امروز جمعه کاهش یافت و برای کاهش هفتگی تعیین شد زیرا با افزایش بازدهی خزانه‌داری، سرمایه‌گذاران، در انتظار اطلاعات کلیدی تورم ماهانه ایالات‌متحده برای سرنخ‌هایی در مورد آینده سیاست‌های پولی فدرال رزرو هستند.

قیمت هر اونس طلا تا ساعت ۱۰:۱۰ به وقت شرقی با ۴.۵ درصد کاهش به ۱۸۴۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و بهای طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۸۴۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافت و به تقاضا برای طلای با بازده صفر آسیب زد. قیمت طلا در این هفته حدود ۰.۳ درصد کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: مراقب طلاهای قلابی باشید


بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانانی که تا سال آینده شاهد توقفی در افزایش نرخ ها نیستند، فدرال رزرو در ماه ژوئن و جولای نرخ بهره کلیدی خود را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد و احتمال حرکت مشابه در سپتامبر افزایش می یابد.

شمش اغلب به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می شود اما هزینه فرصت نگهداری آن زمانی که فدرال رزرو برای مبارزه با تورم نرخ‌های بهره کوتاه ‌مدت را افزایش می‌دهد، بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسنا؛در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱.۶۳ دلار رسید و پلاتین با ۰.۶ درصد کاهش به ۹۶۶.۱۳ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۹۳۸.۰۱ دلار رسید که همه در مسیر کاهش هفتگی هستند.

کد خبر 453164

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مراقب طلاهای قلابی باشید

    مراقب طلاهای قلابی باشید

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اکثر مصنوعات طلا دارای کد شناسایی است و در صورت نبودن این کد روی طلا، آن کالا قانونی تولید نشده است.

  • خرید طلا بدون کد شناسایی قانونی نیست

    خرید طلا بدون کد شناسایی قانونی نیست

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اکثر مصنوعات طلا دارای کد شناسایی است و در صورت نبودن این کد روی طلا، آن کالا قانونی تولید نشده است.

  • مدیریت ثروت با مشاوران سرمایه‌گذاری رباتیک چگونه متحول می‌شود؟

    مدیریت ثروت با مشاوران سرمایه‌گذاری رباتیک چگونه متحول می‌شود؟

    پنج سال پیش، دنیای مشاوران رباتیک حوزه مالی نیز اساساً محدود به فین‌تک‌هایی مانند شرکت‌های سیگ‌فیگ، بترمنت و ولثفرانت بود. اولین مشاور روبو شرکت بترمنت بود که در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۰، در اوج رکود بزرگ ، شروع به گرفتن پول از سرمایه‌گذاران کرد.

  •  سردرگمی مردم برای قرعه‌کشی خودرو

    «شفاف‌سازی کجاست؟»

    سردرگمی مردم برای قرعه‌کشی خودرو

    سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در اولین مرحله از اعلام اسامی برندگان قرعه‌کشی، سردرگمی مردم را به همراه داشت. برخی از شرکت‌کنندگان در اولین مراجعه به سامانه برنده اعلام شدند اما در مراجعه‌های بعدی برای تکمیل ثبت‌نام، اسامی آنها در میان منتخبان نبود یا در رزرو دوم قرار داشتند.

  • کدام نیروها اونس جهانی طلا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند؟

    کدام نیروها اونس جهانی طلا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند؟

    طی هفته‌های گذشته با توجه به بالا بودن تورم در امریکا و دیگر کشورهای اروپایی، بانک مرکزی این کشورها اقداماتی به منظور کنترل تورم در کشور خود کردند. تورم در ایالات متحده امریکا از ماه مارس همچنان رو به افزایش بوده و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه مارس ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵/۸ درصد افزایش یافت که با این رقم، بالاترین نرخ تورم در امریکا از سال ۱۹۸۱ بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =