سردرگمی مردم برای قرعه‌کشی خودرو

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در اولین مرحله از اعلام اسامی برندگان قرعه‌کشی، سردرگمی مردم را به همراه داشت. برخی از شرکت‌کنندگان در اولین مراجعه به سامانه برنده اعلام شدند اما در مراجعه‌های بعدی برای تکمیل ثبت‌نام، اسامی آنها در میان منتخبان نبود یا در رزرو دوم قرار داشتند.

به گزارش صدای بورس، روز ۱۱ خرداد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نتایج قرعه‌کشی را اعلام کرد. اما طولی نکشید که برخی از شرکت‌کنندگان از سردرگمی برای اعلام نتایج این قرعه‌کشی گفتند.

برخی از شرکت‌کنندگان در قرعه‌کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، می‌گویند نام آنها در ابتدا جز لیست برندگان بود اما بعدا در حالت رزرو قرار گرفت. آنها می‌گویند برای تامین وجه تکمیل فرایند ثبت‌نام خودرو در بازار متلاطم روزهای اخیر، ماشین کارکرده زیر پایشان را زیرقیمت فروخته‌اند، طلا فروخته‌اند و قرض کرده‌اند به امید این‌که تغییری در وضعیت زندگی‌شان ایجاد شود. این سردرگمی و ناامیدی برای کسانی که پاسخی از هیچ مرجع رسمی دریافت نکرده‌اند باعث شد مدام در اخبار جستجو کنند و به گذاشتن پیغامی بسنده.

تغییر اسامی برندگان به حالت رزرو

«برای منم تا دیروز زده بود برنده اول، امروز خواستم واریز وجه انجام بدم تغییر کرده به رزرو. زنگ زدم شرکت بعد از ده دقیقه صحبت در آخر گفتن همینه که هست.»

«برای منم زد شما برنده شدید الان زد رزرو، یعنی چی؟ من رفتم طلا فروختم که ماشین بگیرم الان چکار کنم.»

«ماشینم رو زیر قیمت فروختم، طلاهای خانمم رو با ضرر فروختم، از این و اون پول قرض کردم، بعد سه روز حالا اسم من از برنده به رزرو تغییر کرد. هیچ‌جا هم پاسخ‌گو نیست.»


بیشتربخوانید:ازسرگیری خرید و فروش غیرقانونی حواله خودرو!


«من طرح مادران ثبت‌نام کرده بودم تو سامانه نوشته برنده شده‌اید ایران‌خودرو زنگ زدم میگه اصلا اسمی از شما نیست مثل کسی که اصلا ثبت نام نکردید هر چند تو سامانه یکپارچه کد رهگیری هم گرفته باشید.»

«چرا برای آدمی که به این همه بدبختی پول جمع می‌کند پیام تبریک می‌فرستید بعد می‌گید شما رزرو هستید.»

تغییر نتیجه از برنده نشدن به برنده شدن

در همین حال برخی از مخاطبان می‌گویند در ابتدا جزو منتخبان قرعه‌کشی خودرو نبودند و در مراجعه بعدی برنده اعلام شده‌اند. در ادامه نظر برخی از آنها را می‌خوانید.

«اسم من در نیومده بود اما الان رفتم دیدم نوشته بود تبریک می‌گم شما برنده شده‌اید، چند بار هم امتحان کردم.»

«منم برام پیامک نیومد ولی یکبار دیدم زد برنده شدی، بعدش یهو زد برنده نشدی بهمن موتور بود.»

«مال من برعکس این اتفاق افتاد. اول زد منتخب نشدید انشالله دفعه بعدی. امروز زد تبریک شما جز منتخبین هستید. ایران خودرو هم رفتم وارد درگاه پرداخت می‌شد رفتم سریع پول انتقال دادم صبح.»

اشکال سیستمی در قرعه‌کشی؟

تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز به روند قرعه‌کشی انتقاد دارند. آنها می‌گویند برای پرداخت هزینه از دارایی‌های خود فروختند و حالا کسی جوابگوی آنها نیست.

«چهارشنبه اعلام کردن برنده اول. اما در فاصله این تعطیلات تبدیل شدیم به رزرو. رفتیم طلا فروختیم با هزار بدبختی پول جور کردیم، من با ایران خودرو تماس گرفتم گفتن اشکال سیستمی بود.»

«اسم ما از منتخب پیش فروش معمولی ( تارا دستی ) امسال، تبدیل به مشارکت مرداد ماه سال بعد شد. هر چقدر زنگ می‌زنیم میگن یا دست ما نیست یا یه کد پیگیری می‌دن. در استعلام پروفایلمون توی سایت ایران خودرو پیش فروش معمولی هست نه مشارکت در تولید اما پیامی که واسمون اومد؛ شد مشارکت در تولید.»

به گزارش تجارت نیوز، «مگه این سامانه برای ایجاد شفافیت راه‌اندازی نشد؟ پس چرا حتی جزئیات آمار خودروهای عرضه شده و تعداد ثبت‌نامی‌های هر کدوم رو هم اعلام نکردین!»

کد خبر 452989

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • شایعات جدید خودرویی

    روز گذشته رییس مجلس قانون مجوز پنج ساله واردات خودرو را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. براساس ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو که توسط قالیباف ابلاغ شد، وزارت صمت باید آیین‌نامه واردات خودرو را تنظیم و تصویب کند.

  • هیچ کس مشکلات قرعه‌کشی خودرو را قبول نمی‌کند

    هیچ کس مشکلات قرعه‌کشی خودرو را قبول نمی‌کند

    رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اطلاع‌رسانی نادرست خودروسازان بر مشکلات قرعه‌کشی خودرو از طریق سامانه یکپارچه دامن زد.

  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • خودرو ارزان شد

    خودرو ارزان شد

    روند ریزشی قیمت ها در بازار خودرو همچنان ادامه دارد؛ البته این ریزش با شیب ملایم بوده و نتوانسته مشتریان را به بازار برگرداند.

  • سقوط طلای جهانی منتظر تورم نشد!

    سقوط طلای جهانی منتظر تورم نشد!

    قیمت طلای جهانی با افزایش بازدهی خزانه‌داری قبل از انتشار داده‌های تورم ایالات‌متحده کاهش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلیمیان IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    عالی