هیچ کس مشکلات قرعه‌کشی خودرو را قبول نمی‌کند

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اطلاع‌رسانی نادرست خودروسازان بر مشکلات قرعه‌کشی خودرو از طریق سامانه یکپارچه دامن زد.

به گزارش صدای بورس، صدیف بیک زاده گفت: برای جلوگیری از قرعه‌کشی‌های دوباره در یک فرآیند تخصیص، حدود ۱۲ هزار نفر به عنوان منتخبان ذخیره مشخص شدند؛ اما این موضوع به‌صورت شفاف در سامانه یکپارچه فروش خودرو، مشخص نشد و ابهاماتی ایجاد کرد.

او گفت: برای منتخبات ذخیره قرار است تا در قالب سازو کار مشخصی، فرآیند تحویل خودرو با طرح‌هایی مانند فروش فوری، فوق‌العاده و پیش‌فروش که توسط خودروسازان اعلام شده و منتخبان نیز برای آن‌ها ثبت نام کرده‌اند، پیگیری شود و برای آنان از سوی وزارت صمت تخصیص خودرو در قالب این طرح‌ها، انجام شود.


بیشتر بخوانید: سردرگمی مردم برای قرعه‌کشی خودرو


معاون وزیر صمت می‌گوید: تعیین منتخبان ذخیره به این سبب بود که اگر به هر علتی منتخبان اصلی، فرآیند خرید خودرو را در زمان تعیین شده تکمیل نکرده یا وجه را واریز نکنند، این افراد جایگزین شوند؛ اما در سامانه یکپارچه، نفر اصلی یا ذخیره بودن مشخص نشد و متأسفانه اطلاع‌رسانی نادرست از سوی برخی خودروسازان نیز بر این ابهامات دامن زد و نگرانی‌ها را دوچندان ساخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، عرضه خودرو از سامانه یکپارچه نظارت بی‌سابقه‌ای بر خودروسازان اعمال کرده، اما قرار بود در گام نخست کنترل‌ها و نظارت‌های لازم انجام شود تا متقاضیان دارای شرایط به عنوان منتخبان اصلی تخصیص خودرو معرفی شوند.

کد خبر 453000

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =