۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
برای واحد نیمه تمام وام بگیرید

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مالکینی که در تهران واحد نیم ساخته دارند، می توانند برای دریافت وام نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

به گزارش صدای بورس، ثبت نام برای دریافت وام ودیعه مسکن از روز گذشته آغاز شد؛در این راستا به گفت و گو با خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران پرداخته است.

وی درباره وام های مسکن گفت: یکی از وام‌های مسکن، وام ودیعه مسکن است که برای تهران ١٠٠میلیون تومان، مراکز استان‌ها ٧٠میلیون تومان و شهرهای کوچک نیز ۴٠میلیون تومان است و از پنج شنبه سامانه باز شده و متقاضیان وام ودیعه مسکن می‌توانند ثبت نام کنند و از تسهیلات استفاده کنند.

محبت خواه ادامه داد: مورد دوم وام های نهضت ملی مسکن است که ۴۵٠میلیون تومان برای خود تهران است؛ البته در تهران نهضت ملی مسکن نداریم ولی واحدهای خود مالک و بافت فرسوده می‌توانند از این وام استفاده کنند. در حریم حضرت عبدالعظیم حسنی هم وام ۶٠٠میلیون تومان است. در شهرها نیز به تناسب رقم متفاوت است. اقساط وام ۴۵٠میلیون تومانی ٢٠ساله است و این می‌تواند بهترین کمک باشد.


بیشتر بخوانید: وام ساخت مسکن بالا رفت


مدیر کل راه و شهرسازی تهران درباره ساخت ۴میلیون واحد در ۴سال توضیح داد: زمین این طرح برای دو سال آماده است و در تمام استان‌ها عملیات اجرایی شروع شده و ما سعی خواهیم کرد امسال کل زمین‌های تعهدشده را آماده کنیم که عملیات اجرایی آغاز شود. این عملیات قطعا تاثیر مثبتی بر قیمت مسکن دارد زیرا عرضه و تقاضا را مدیریت می‌کند. تا زمانی که متقاضی باشد ما موظف هستیم زمین را تهیه کنیم و کارها را انجام دهیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وی در پایان گفت: این واحدها در اکثر استان‌ها در داخل شهرها هستند و در تهران هم افرادی که واحدهای نیمه‌ساخته و... دارند، می‌توانند این وام را دریافت کنند. واحدهای نیمه ساخته‌ای که در شهر تهران به صورت اسکلت بالا رفته می‌توانند مراجعه کنند و با دریافت تسهیلات واحد را به اتمام برسانند.

کد خبر 452895

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تصویب یک قانون برای حمایت از مستاجران

    تصویب یک قانون برای حمایت از مستاجران

    نمایندگان مجلس به منظور کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی طرح دوفوریتی را مصوب کردند که براساس آن موجرانی که از قانون پیروی کنند تسهیلات مسکن با بازپرداخت آسان‌تر و موجرانی که سقف افزایش اجاره را رعایت نکنند با مالیات مضاعف روبه‌رو خواهند شد.

  • خانه‌های ۳۰ ساله در تهران چند؟

    خانه‌های ۳۰ ساله در تهران چند؟

    قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • بازار مسکن در تابستان امسال به کدام سو می‌رود؟

    بازار مسکن در تابستان امسال به کدام سو می‌رود؟

    هرچند پارسال سرعت رشد قیمت در همه بازارها به میزان محسوسی کاهش یافت و نرخ‌های بازدهی در همه بازارها در مقایسه با نرخ‌های بازدهی مربوط به سال ۹۹ نزول کرد. بااین‌حال متوسط قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ معادل ۶/۱۶ درصد رشد کرد.

  • سفته‌بازی عامل افزایش قیمت اوراق‌ مسکن

    سفته‌بازی عامل افزایش قیمت اوراق‌ مسکن

    مصوبه نیم‌بها شدن اوراق وام مسکن که تا پایان اردیبهشت امسال برقرار بود، دیگر تمدید نشد و همین یکی از عوامل افزایش قیمت اوراق وام خرید مسکن است، هم‌چنین سفته‌بازی هم عامل دیگر افزایش نجومی قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن عنوان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =