علت اختلال در سامانه گذرنامه فرودگاه امام چه بود؟

در پی وقفه کوتاه‌مدت در ورود و خروج مسافران در فرودگاه امام خمینی نیز رئیس اداره کنترل مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: این وقفه به دلیل نقص سخت افزاری یکی از سرورهای سامانه کنترلی ترددی اتفاق افتاد که به سرعت، برطرف شد.

به گزارش صدای بورس،بامداد امروز فرودگاه امام خمینی (ره) از ساعت حدود ۱۲ و ۳۰ دقیقه تا ۲ و ۳۰ دقیقه به مدت دو ساعت با وقفه در پذیرش و اعزام مسافران مواجه شده بود که به گفته مسئولان فرودگاه امام خمینی (ره) بر خلاف شایعات منتشر شده در فضای مجازی هیچ خبری از هک نبود.

سرهنگ حیدری سیرت - رئیس اداره کنترل مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: سامانه کنترل تردد در مرز اساسا در بستر اینترنت قرار ندارد و به همین دلیل از دیگر سامانه‌های ناجا جداست و قابل هک نیست.

وی افزود: اتفاقی که دیشب رخ داد بسیار نادر بود و دلیل آن این بود که یکی از سرورهای این سامانه با مشکل و نقص سخت افزاری مواجه شد اما تا زمانی که بتوانیم سرور پشتیبان را جایگزین و فعال کنیم حدود یک ساعت زمان برد. بنابراین مسافران خروجی فرودگاه حدود نیم ساعت و مسافران ورودی حدود یک ساعت منتظر ماندند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره کنترل مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن عذرخواهی از همه مسافران بابت تاخیر به وجود آمده گفت: به محض بروز این مشکل به همه ایرلاین‌ها اعلام کردیم که هیچ مسافری نباید از پرواز جا بماند و در این زمان پروازها حدود ۱۵ تا ۵۰ دقیقه با تاخیر انجام شد.

کد خبر 452884

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =