۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
دلیل تاخیر پروازهای نجف معلوم شد

پروازهای «هما» در چند روز گذشته به مقصد فرودگاه نجف اشرف با تاخیر چند ساعته همراه بوده که شرایط بدی آب و هوای مقصد و نقص فنی هواپیما در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

به گزارش صدای بورس، «حسین جهانی» مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ضمن عذر خواهی از مسافران پروازهای هما به فرودگاه نجف اشرف در روزهای گذشته، گفت: در روزهای پایانی هفته گذشته، تعدادی از پروازهای هما از تهران و فرودگاه کرمان به مقصد فرودگاه نجف با تاخیر زیادی همراه بود که پرواز کرمان به نجف به دلیل نقص فنی و پروازهای تهران به نجف اشرف به دلیل بدی آب و هوای فرودگاه نجف با تاخیر انجام شدند.

جزییات تاخیر۲۰ ساعته پرواز کرمان- نجف

جهانی در خصوص تاخیر پرواز کرمان به فرودگاه نجف، گفت: هواپیمای مسیر کرمان به مقصد نجف در زمان پرواز از فرودگاه کرمان دچار نقص فنی شده بود که با تلاش متخصصان فنی حاضر در فرودگاه مشخص شد باید قطعه‌ای جایگزین قطعه معیوب شود.


  • بیشتر بخوانید:

چرا بلیت نجف گران شد؟


وی ادامه داد: با توجه به نبود قطعه در فرودگاه کرمان، با وجود زمان‌بر بودن قطعه موردنیاز با پرواز از تهران به کرمان ارسال شد. با رسیدن قطعه، تعویض و تست مجدد توسط متخصصان فنی ، این پرواز با ۲۰ ساعت تاخیر فرودگاه کرمان را ترک می‌کند.

علت تاخیر پرواز تهران- نجف در روز ۱۴ اردیبهشت

مدیرکل روابط عمومی هما در پاسخ به سوال علت تاخیر پرواز نجف به تهران روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری افزود: تاخیر پرواز شماره ۵۳۱۸، یک تاخیر عکس العملی بود؛ بدین صورت که هواپیمای مسیر کرمان به نجف بعد از فرود در این فرودگاه، مسافران این پرواز را به تهران انتقال می‌داد که به دلیل مشکل پیش آمده این هواپیما در فرودگاه کرمان مدت زمان تاخیر شامل این پرواز نیز شد.

وی گفت: با توجه به حضور مسافران این پرواز در فرودگاه نجف و تاخیر ورود هواپیما، هماهنگی لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران صورت گرفت و تعدادی از مسافران بومی نیز به منزل مراجعت کردند.

به گفته جهانی با توجه به تعطیلی عید سعید فطر و تکمیل ظرفیت هتل‌های موجود در شهر، هماهنگی برای اسکان ۱۵۰ مسافر این پرواز زمان‌بر شد اما با اهتمام نماینده هما در فرودگاه نجف اشرف این کار صورت گرفت و در نهایت مسافران تا زمان انجام پرواز به هتل اعزام شدند.

وی توضیح داد: با هماهنگی بعمل آمده، مسافران از هتل به فرودگاه اعزام و هواپیما در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه(به وقت محلی) فرودگاه نجف را به مقصد فرودگاه امام خمینی(ره) ترک می‌کند.

دستورالعمل در زمان تاخیر پروازها چیست؟

به گزارش ایرنا، وی در مورد دستورالعمل زمان تاخیر پروازها، گفت: بدی شرایط آب و هوایی از جمله مواردی است که شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند پرواز را لغو کنند و در این خصوص مسئولیتی متوجه شرکت هواپیمایی نیست به طوری که تعدادی از شرکت‌ها در روزهای یاد شده پروازهای خود را لغو کردند اما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به جهت کرامت مسافران عتبات عالیات سعی داشت تمهیدات لازم را برای تشرف مسافران این پروازها مهیا کند. بر همین اساس هماهنگ شد برای ۴۵۰ مسافران پروازهای نجف تا مساعد شدن هوای این فرودگاه، پذیرایی لازم صورت گیرد.

کد خبر 451330

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =