۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
خرید هندوانه هم دلاری شد

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد از هندوانه شیراز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. همچنین هندوانه بندرعباس با لنج به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رود.

به گزارش صدای بورس، اسماعیل مرادیان با اشاره به اوج‌گیری روند صادرات هندوانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت: تجار کشورهای امارات متحده عربی و عمان، هندوانه سر مزرعه شیراز را کیلویی ۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری و صادر می‌کند.

این فعال صنفی با اشاره به فروش هندوانه شیراز به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد از هندوانه شیراز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. همچنین هندوانه بندرعباس با لنج به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رود.

وی ادامه داد: در بازار رقابتی تجار و خریدارانی که بتواند با نرخ بالاتر محصول را خریداری کند می‌توانند سهم بیشتری از محصولات کشاورزان را از آن خود کنند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه نرخ هندوانه سر مزرعه پیش از ورود این تجار کیلویی ۳ هزار تومان بود، خاطر نشان کرد: کشاورزان ترجیح می‌دهند محصولات خود را به این تجار بفروش برسانند چراکه پول این تجار نقد است و در برخی موارد به کشاورزان دلار می‌دهند. هندوانه سر مزرعه کیلویی ۵ هزار تومان باشد نرخ آن در میدان اصلی به کیلویی ۶ تا ۷ هزار تومان می‌رسد و در واحدهای صنفی کیلویی ۹ تا ۱۰ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان تمام می‌شود.

این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که آیا صادرات هندوانه به ترکیه ادامه دارد؟ گفت: حجم صادرات هنداونه به ترکیه کاهش پیدا کرده است و این روزها کشورهای عربی خواهان هندوانه ایران هستند.


بیشتر بخوانید: تامین ۴ میلیون تن کالای اساسی از منابع داخلی و خارجی


مرادیان با بیان اینکه قیمت سیب‌زمینی نو در میدان میوه و تره‌بار به کیلویی ۱۷ هزار تومان رسیده است، خاطر نشان کرد: سیب‌زمینی در میدان میوه و تره و بار از کیلویی ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان موجود است سیب‌زمینی با این نرخ‌ها در واحدهای صنفی با احتساب سود ۳۵ درصدی بالای ۲۰ هزار تومان می‌شود.

مرادیان با اشاره به احتساب حداقل سود در واحدهای صنفی برای فروش سیب‌زمینی، بیان کرد: ۸۰ درصد از خرده‌فروشی مراعات حال مردم را می‌کنند و میزان سود خود را تقلیل می‌دهند چرا که فروشندگان توانایی مشتری را در نظر می‌گیرند قشر ضعیف جامعه باید بتواند سیب‌زمینی را تهیه کند چراکه این محصول مانند میوه و دیگر اقلام نیست که بتوان آن را حذف کرد.

به گفته وی؛ سیب‌زمینی در واحدهای صنفی نوار شمالی پایتخت کیلویی ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش ایلنا ،وی با اشاره به تعادل در نرخ پیاز، گفت: پیاز از کیلویی ۳ تا ۶ هزار تومان موجود است. اما نرخ سایر صیفی‌جات روند افزایشی به خود گرفته‌اند؛ کدو کیلویی ۹ تا ۱۵ هزار تومان و بادنجان رسمی کیلویی ۹ هزار تومان و بادنجان گلخانه‌ای تا کیلویی ۲۰ هزار تومان در میدان اصلی موجود است.

کد خبر 452741

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تامین ۴ میلیون تن کالای اساسی از منابع داخلی و خارجی

    تامین ۴ میلیون تن کالای اساسی از منابع داخلی و خارجی

    بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران در دو ماه ابتدایی امسال بیش از ۴ میلیون تن انواع کالاهای اساسی را از منابع داخلی و خارجی تأمین کرده است.

  • وعده رئیس بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

    وعده رئیس بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

    رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با پوشش کاملی که در بازارها انجام می‌دهیم قطعاً آرامش در بازار ارز ایجاد می‌شود و به‌زودی اختیارات ویژه‌ای هم برای بانک مرکزی اضافه می‌شود و می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند.

  • سیب زمینی و پیاز گران شد

    سیب زمینی و پیاز گران شد

    با وجود افزایش قیمت بعضی از اقلام سبزی و صیفی قیمت این محصولات در میادین بین ۴۰تا ۵۰درصد از سطح شهر پایین‌تر است.

  • حذف تعرفه‌های صادراتی مرغ و تخم‌مرغ

    تدارک برنامه کامل برای تولید جوجه یکروزه

    حذف تعرفه‌های صادراتی مرغ و تخم‌مرغ

    معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: حذف تعرفه‌های صادراتی مرغ و تخم مرغ انجام شده است تا تولید مازاد بر نیاز روزانه و ذخیره کشور به بازارهای صادراتی هدایت شود.

  • جوجه کُشی و صف خرید مرغ دو روی یک سکه

    دولت و مرغداران چه می‌گویند؟

    جوجه کُشی و صف خرید مرغ دو روی یک سکه

    رئیس انجمن ملی تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ گفت: خرید مرغ در کشور کاهش یافته است اما با آغاز اختصاص کالا برگ خرید کالاهای اساسی و اقدامات دیگری که دولت در دستور کار دارد مشکل کاهش تقاضا رفع می‌شود.

  • ٧ اقدام دولت برای حمایت از مرغداران

    ٧ اقدام دولت برای حمایت از مرغداران

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی به مدیران عامل اتحادیه های استانها ضمن تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مرغداران از تولیدکنندگان خواست نسبت به تداوم جوجه ریزی اقدام کنند.

  • ۳۰ درصد محصولات کشاورزی کشور دورریز می‌شود

    ۳۰ درصد محصولات کشاورزی کشور دورریز می‌شود

    نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی میزان دورریزی محصولات کشاورزی در ایران را حدود ۳۰ درصد دانست و افزود: مطابق با آمار گمرک و وزارت کشاورزی حدود ۵ درصد از محصولات کشاورزی صادر می‌شود و اگر ۲۵ درصد از تولید را صادر کنیم در بازار داخلی خللی ایجاد نمی‌شود و از ضایعات و دورریزها جلوگیری می‌کنیم. اما همانگونه که اشاره کردم زیرساخت‌های لجستیک برای حمل محصولات کشاورزی را نداریم و آن‌ها را دور می‌ریزیم.

  • گامی جدید در تجارت ایران و سوریه

    گامی جدید در تجارت ایران و سوریه

    رئیس اتاق ایران در دیدار با هیات تجاری سوریه گفت: اتاق‌های بازرگانی دو کشور نیازمند تدوین برنامه راهبردی بلندمدت برای توسعه روابط اقتصادی هستند و باید مشکلات حوزه حمل‌ونقل و تعرفه‌های گمرکی مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانیم IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    اگه به فکر آبادانی و مردم بودند که هندوانه کشت نمی کردند و هر سال بگویند کشور دچار بحران خکسالی است.خدایا به خودت پناه میبریم.چی فکر می کنید.