تامین ۴ میلیون تن کالای اساسی از منابع داخلی و خارجی

بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران در دو ماه ابتدایی امسال بیش از ۴ میلیون تن انواع کالاهای اساسی را از منابع داخلی و خارجی تأمین کرده است.

به گزارش صدای بورس، از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت امسال، بیش از ۴ میلیون تن محصولات راهبردی کشاورزی از طریق خریدهای داخلی و واردات خارجی، تأمین و برای قرار گرفتن در چرخه مصرف داخل کشور به مبادی مصرف و مراکز ذخیره‌سازی این کالاها ارسال شده است.

این محصولات شامل گندم، برنج، روغن خام و دانه‌های روغنی است که بر اساس نیاز کشور و پس از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، برای خرید تضمینی آن از کشاورزان کشور و واردات آنها از کشورهای صادکننده اقدام شده است.

بر اساس این گزارش، خرید تضمینی گندم در کشور از چهارم فروردین امسال در کشور آغاز شده و تا پایان اردیبهشت، بیش از دو میلیون تن از این کالای استراتژیک از گندمکاران کشور خریداری شده تا در کنار تأمین آن از طریق واردات، ذخایر این محصول راهبردی در شرایط اطمینان‌بخش قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: دیگر امکان تامین ارز واردات کالاهای اساسی را نداشتیم


این گزارش حاکی است، همزمان با خرید تضمینی گندم، نسبت به خرید دانه روغنی کلزا در کشور اقدام شده و طی دو ماه اخیر، ۷۵ هزار تن از این کالای استراتژیک از کلزاکاران کشور خریداری و برای استحصال روغن به کارخانجات روغن‌کشی ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، در دو ماه گذشته، میزان تأمین روغن خام از طریق منابع خارجی به ۱۷۳ هزار تن رسیده است، ضمن اینکه در همین مدت، واردات ۶۹ هزار تن انواع برنج خارجی به کشور محقق شده است.

به گزارش تجارت نیوز، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، میزان ذخایر استراتژیک محصولات راهبردی کشاورزی کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته و موجودی این کالاها در مراکز و تأسیسات نگهداری آنها در موقعیت مطمئن قرار دارد.

کد خبر 452497

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خرید هندوانه هم دلاری شد

    خرید هندوانه هم دلاری شد

    نایب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد از هندوانه شیراز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. همچنین هندوانه بندرعباس با لنج به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رود.

  • اعلام نتایج قرعه کشی خودرو به فردا افتاد

    اعلام نتایج قرعه کشی خودرو به فردا افتاد

    در حالیکه پس از یک هفته از اتمام مهلت ثبت‌نام در طرح یکپارچه تخصیص خودرو، روز گذشته (دوشنبه) قرعه‌کشی طرح‌ها برگزار شد، مقرر بود، اسامی منتخبان ساعت ۹ صبح امروز (سه‌شنبه) بر روی همین سامانه منتشر شود؛ اما گویا نهادهای نظارتی همچون وزارت صمت برای احراز هویت مشتریان به‌ویژه در طرح جوانی جمعیت، به زمان بیشتری نیاز دارند و ضمن عذرخواهی بابت تاخیر پیش آمده، تا ۲۴ ساعت آینده برای اعلام اسامی مهلت خواسته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =