٧ اقدام دولت برای حمایت از مرغداران

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی به مدیران عامل اتحادیه های استانها ضمن تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مرغداران از تولیدکنندگان خواست نسبت به تداوم جوجه ریزی اقدام کنند.

به گزارش صدای بورس، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی به مدیران عامل اتحادیه‌های استان‌ها ضمن تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مرغداران از تولیدکنندگان خواست نسبت به تداوم جوجه ریزی اقدام کنند.

در متن این نامه آمده است: با توجه به اصلاح نظام یارانه‌ای کشور و حذف ارز ترجیحی و ضرورت همکاری و همگامی تمامی بخش‌ها های دولتی و خصوصی برای کمک به اجرای هر چه مطلوب‌تر این طرح و کاهش اثرات آن بر بازار تولید و مصرف همچنین متعاقب تمهیدات اخیر وزارت جهاد کشاورزی جهت حمایت از تولید کنندگان برای بهبود شرایط تولید و کاهش ریسک سرمایه گذاری، اقدامات زیر در حال اجرا است:

۱- آزاد سازی صادرات مرغ با حذف تعرفه‌های صادراتی با محوریت زنجیره‌ها و اتحادیه‌های ملی و استانی.

۲- فراهم نمودن زمینه تولید قراردادی از طریق شرکت پشتیبانی و با مباشرت اتحادیه‌ها به منظور تضمین تأمین نهاده و خرید محصول با قیمت مصوب.

۳- برنامه کاهش جوجه ریزی از طریق صادرات تخم مرغ نطفه دار ، جوجه یکروزه و ارسال تخم مرغ‌های نطفه دار مازاد به سردخانه‌ها.

۴- فراهم نمودن شرایط ویژه حمایتی برای پرورش سویه آرین و تأمین آرین کارت با سود ۴ درصد و خرید مرغ منجمد با ۱۲ درصد قیمت بالاتر از سایر سویه ها و اولویت برای صادرات محصولات سویه آرین

۵- آمادگی شرکت پشتیبانی برای خرید مرغ تمام سویه ها در صورت عدم جذب در بازار با قیمت مصوب.

۶- بهبود تعرفه‌های بیمه‌ای و کاهش هزینه‌های پرداختی سهم مرغدار به منظور جبران خسارات ناشی از تلفات احتمالی

۷- ایجاد شرایط آسان تسهیلات تأمین هزینه‌های جاری برای کمک به نقدینگی مرغداران با نرخ سود ۱۰ درصد جهت مرغداران زیر ۳۰ هزار قطعه و ۱۲ در صد برای مرغداران بین ۳۰ تا ۵۰ هزار قطعه و ۱۴ درصد برای مرغداران بالای ۵۰ هزار قطعه


بیشتر بخوانید: جوجه کُشی و صف خرید مرغ دو روی یک سکه


به گزارش مهر، بنابراین با توجه به این که جامعه تولید کنندگان مرغ گوشتی در راستای خدمت رسانی به مردم و تأمین مرغ مورد نیاز کشور همیشه بیشترین تلاش خود را بکار گرفته اند تا نیاز مردم به این محصول با ارزش غذایی را با کمترین حاشیه سود فراهم نمایند و نظر به این که در ماه‌های آتی، گرمی هوا و کاهش وزن گیری مرغ، به جوجه ریزی بیشتری نیاز است لذا از کلیه مرغداران محترم درخواست شود نسبت به تداوم جوجه ریزی جدیت لازم را به عمل آورند. همچنین بر اساس مذاکراتی که با مقامات عالی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته همگی به اتفاق قول هر گونه حمایت از تولیدکنندگان به منظور حفظ شرایط تولید را داده اند.

کد خبر 452547

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • حذف تعرفه‌های صادراتی مرغ و تخم‌مرغ

    تدارک برنامه کامل برای تولید جوجه یکروزه

    حذف تعرفه‌های صادراتی مرغ و تخم‌مرغ

    معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: حذف تعرفه‌های صادراتی مرغ و تخم مرغ انجام شده است تا تولید مازاد بر نیاز روزانه و ذخیره کشور به بازارهای صادراتی هدایت شود.

  • اعلام نتایج قرعه کشی خودرو به فردا افتاد

    اعلام نتایج قرعه کشی خودرو به فردا افتاد

    در حالیکه پس از یک هفته از اتمام مهلت ثبت‌نام در طرح یکپارچه تخصیص خودرو، روز گذشته (دوشنبه) قرعه‌کشی طرح‌ها برگزار شد، مقرر بود، اسامی منتخبان ساعت ۹ صبح امروز (سه‌شنبه) بر روی همین سامانه منتشر شود؛ اما گویا نهادهای نظارتی همچون وزارت صمت برای احراز هویت مشتریان به‌ویژه در طرح جوانی جمعیت، به زمان بیشتری نیاز دارند و ضمن عذرخواهی بابت تاخیر پیش آمده، تا ۲۴ ساعت آینده برای اعلام اسامی مهلت خواسته‌اند.

  •  دولت به مرغداران و دامداران چقدر وام می‌دهد؟

    دولت به مرغداران و دامداران چقدر وام می‌دهد؟

    معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای هفته جاری ابلاغ شده که ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بخش دام و طیور کشور اختصاص پیدا کند.

  • تکذیب کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ

    تکذیب کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ضمن تکذیب کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ در کشور، از صادرات مرغ خبر داد و گفت: اکنون جوجه ریزی طبق روال انجام می‌شود و هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ موردنیاز کشور نداریم.

  • روزانه ۶۰۰ تن مرغ مازاد بر نیاز بازار عرضه می شود

    روزانه ۶۰۰ تن مرغ مازاد بر نیاز بازار عرضه می شود

    مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود، درحالی که حداکثر نیاز کشور ۷ هزار و ۱۰۰ تن است.

  • مرغ امروز چند؟

    مرغ امروز چند؟

    قیمت مرغ امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

  • مرغداران در تامین نهاده های دامی دچار مشکل شده‌اند

    مرغداران در تامین نهاده های دامی دچار مشکل شده‌اند

    رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ ۲۲ هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده است، گفت: ادامه روند فعلی تامین نهاده های دامی، تولید را با مشکل مواجه می کند.

  • صنعت مرغداری در حال نابودی است

    صنعت مرغداری در حال نابودی است

    رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: در ماه ۱۳۰ میلیون جوجه تولید و وارد سالن‌های تولیدی می‌شود و در سال حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مرغ گوشتی تولید می‌شود اما روزانه حجم تولید کمتر می‌شود.

  • خرید هندوانه هم دلاری شد

    خرید هندوانه هم دلاری شد

    نایب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد از هندوانه شیراز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. همچنین هندوانه بندرعباس با لنج به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =