خرید توافقی جایگزین خرید تضمینی می شود

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی کشاورزی از خرید توافقی برخی محصولات کشاورزی از طریق شبکه های تعاون روستایی خبر داد.

به گزارش صدای بورس، صدرا علی اکبرخانی گفت: پارسال حدود ۵١ تن زعفران را از طریق تابلوی بورس خریداری و به فروش رساندیم و امسال هم ٨ تن زعفران را از این طریق خریداری کردیم.

به گفته او، پارسال ١٢ هزار تن سیب صنعتی خریداری و آن را به پوره و کنسانتره تبدیل و بخشی را صادر کردیم، همچنین هزار تن سیب درختی را به منظور صادرات خریداری کردیم.

آقای علی اکبرخانی از خرید ۴۵٠ تن کیوی و ٢١ هزار تن خرمای استعمران خبر داد.

این مقام مسئول گفت: پارسال ١٢ هزار تن گوجه بوشهر به قیمت ٢٧٠٠ تومان در هر کیلوگرم خرید و آن را به رب گوجه تبدیل کردیم که ارزش افزوده مناسبی داشت.

او از خرید ۶٨٠ تن ارقام پرمحصول برنج و ١٢٠ تن ارقام طارم خبر داد.


بیشتر بخوانید: تامین ۴ میلیون تن کالای اساسی از منابع داخلی و خارجی


به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی کشاورزی اتحادیه تعاونی‌های روستایی کشاورزی از طرح خریدهای توافقی از طریق شبکه‌های تعاون روستایی به جای خرید تضمینی خبر داده که در صورت ورود به هنگام شبکه تعاون روستایی بار مضاعف خرید تضمینی به دولت وارد نمی‌شود.

آقای علی اکبرخانی گفت: پارسال یک میلیون و ٨٠٠ هزار تن گندم از کشاورزان توسط شبکه تعاونی روستایی خریداری شد و پیش بینی می‌شود امسال این رقم به ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار تن برسد.

به گفته او ،از شهریور پارسال تا امروز حدود ١٢٠ هزار تن انواع محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاونی روستایی از کشاورزان خریداری و در معرض فروش گذاشته شده است.

مدیرعامل اتحادبه مرکزی تعاونی‌های روستایی کشاورزی گفت: با توجه به درگیری روسیه و اوکراین و شرایط جهان بعید است که خرید توافقی گندم در یک تا دو سال آینده این اتفاق بیفتد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی با جایگزینی خرید توافقی به جای خرید تضمینی علاوه بر کاهش بار مالی دولت به دنبال آن است که در حوزه صادرات و ارزآوری مجموعه محصولات کشاورزی بتواند در اقتصاد کشور ایفا کند.

کد خبر 452662

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =