آینده بازار بیت‌کوین چه می‌شود؟

بیت‌کوین این روزها، با وجود نوساناتی در مجموع روند نزولی دارد. شرایط در بازار رمزارزها در کل به همین منوال است. کارشناسان یکی از دلایل اصلی وضعیت موجود را افزایش نرخ بهره آمریکا می‌دانند. آینده چه می‌شود؟

به گزارش صدای بورس، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار کریپتو (اگر نگوییم مهم‌ترین)، موضوعات کلان و تحلیل اقتصادی است. بیت‌کوین هم از این موضوع مستثنی نیست.

با استفاده از متغیرهای کلان و یک سری داده‌های مهم، می‌توان به درک بهتری از روند بازارهای ریسکی مثل کریپتو دست پیدا کرد.

یکی از ابزارهای قوی در کنترل، رشد و ریزش بازار کریپتو، نرخ بهره است. هر چقدر نرخ بهره در اقتصادهای اصلی دنیا مثل آمریکا، چین و اتحادیه اروپا بیشتر و بیشتر شود، بازارهای ریسکی محکوم به اصلاح قیمتی و بعضا ریزش هستند (مثل اتفاق‌های چند ماه اخیر در بازار رمزارزها و بیت‌کوین).

روند افزایشی نرخ بهره در آمریکا

درحال حاضر بزرگترین اقتصاد دنیا یعنی آمریکا با نرخ بهره ۱ درصدی دست و پنجه نرم می‌کند. این رقم نسبت به ۱۲ سال اخیر عدد بالایی محسوب می‌شود. همین امر موجب ریزش بیت‌کوین از محدوده ۶۸ هزار دلار تا ۲۸ هزار دلار شده است.


بیشتربخوانید:ترس شدید بر بازار رمزارزها مستولی شد


اما این پایان کار نیست. چرا که اقتصاددانان و اعضای بانک مرکزی آمریکا، رشد نرخ بهره آمریکا را تا حوالی سه درصد نیز محتمل می‌دانند.

هر چقدر هم بیت‌کوین و رمزارزها به محدوده‌های ارزنده‌ای رسیده باشند، ولی اقتصاد دنیا به افزایش نرخ بهره مصر باشد، بازارهای ریسکی محکوم به عدم رشد هستند.

احتمال ریزش بیشتر بیت‌کوین وجود دارد؟

با افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران بزرگ و سازمانی، به دنبال محلی برای سود ثابت و بی‌دردسر هستند. بنابراین افزایش سود بانکی باعث جذابیت سرمایه‌گذاری از دید آنها می‌شود.

در این صورت اتفاقی که رخ می‌دهد چیست؟ خروج پول از بازار کریپتو و سهام و به دنبال آن ورود پول به بازار های بدون ریسک مثل بانک.

به گزارش تجارت نیوز، بنابراین، به دنبال افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا، همچنان احتمال اصلاح بازار کریپتو و بیت‌کوین سناریوی محتمل‌تر در بازار است. اما به محض کنترل نرخ بهره که احتمالا تا آخر سال میلادی رخ می‌دهد، می‌توانیم به بازگشت کریپتو و رمزارزها به روزهای خوب امیدوار باشیم.

کد خبر 452506

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ۳ پیش‌بینی از قیمت بیت‌کوین

    ۳ پیش‌بینی از قیمت بیت‌کوین

    پیش‌بینی‌ها از بازار رمزارزها زیاد است اما احتمالا بیت‌کوین اول تا محدوده ۲۳ هزار دلار ریزش کند و بعد روند صعودی شروع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =