۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
۱۵ هزار مادر خودرو می‌گیرند

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۵ هزار خودرو دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است.

به گزارش صدای بورس، فاطمه محمدبیگی درباره نحوه واگذاری خودرو به مادران صاحب دو فرزند یا بیشتر از سوی خودروسازان اظهار کرد: در سه تا چهار ماه اخیر بالای ۵۰۰ هزار خانواده برای خودرو داده شده که بخشی از آنها به صورت خود اظهاری بوده و احراز شرایط نشدند.

وی اضافه کرد: از بین افرادی که در لیست واجدان شرایط بودند، تا امروز ۱۵ هزار خودروی دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است. یعنی برابر با فرزندان دوم به بعدی است که بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و در مهلت قانونی به دنیا آمدند.


  • بیشتر بخوانید:

آخرین خبرها از تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری


محمدبیگی با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات خودرو به مادران باید هم خود اظهاری دقیق باشد و هم ثبت احوال تایید کند، تصریح کرد: البته چون سامانه به تازگی باز شده، طبیعی است که در ابتدای امر با مشکل رو به رو شود. البته بعضی از مقررات و شیوه‌نامه‌هایی را هم خودروسازها به دقت وضع کرده نبودند که در جلسات مختلفی که در سال ۱۴۰۱ این شیوه‌نامه‌ها اصلاح شد.

وی ادامه داد: برای مثال خودروسازان می‌خواستند قرعه‌کشی کنند، ولی چون تعداد متولدین کمتر از میزان قرعه‌کشی بود، گفتیم که قرعه‌کشی را حذف کنند تا همه مادران دارای فرزند دوم به بعد بتوانند صاحب خودرو شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، نایب‌رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس در ادامه با ذکر اینکه امروز باید امکانات زادآوری را برای زوج‌های جوان فراهم کنیم گفت: تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و درمان ناباروری باید به زوج‌ها تعلق بگیرد تا افراد با این حمایت‌ها بتواند موانع فرزندآوری را از سر راهشان بردارند.

کد خبر 452084

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • از پولهایی که دو برابرش را گرفتند تا هیئت عاملی که مثل داور پینگ‌پنگ است!

    در همایش صندوق توسعه ملی مطرح شد

    از پولهایی که دو برابرش را گرفتند تا هیئت عاملی که مثل داور پینگ‌پنگ است!

    آنچه که مسئولان در تحلیل وضعیت صندوق توسعه ملی اعلام می‌کنند حاکی از عملکرد نامناسب صندوق طی ۱۰ سال فعالیت آن است؛ موضوعی که از تحمیل فشار دولت‌ها بر منابع صندوق و عدم استقلال کافی آن گرفته تا ابعادی دیگر نشأت گرفته است.

  • بچه‌دار شوید چقدر وام می‌گیرید؟

    بچه‌دار شوید چقدر وام می‌گیرید؟

    بانک مرکزی در بخشنامه‌ای «دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس بانک‌ها مکلفند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این بخشنامه، موضوع را به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ کنند.

  • بانک‌ها وام نمی‌دهند

    بانک‌ها وام نمی‌دهند

    دبیر کانون بانک‌های بخش خصوصی دلایل عدم تمایل بانک‌ها به ارایه تسهیلات به مردم و مشتریان را توضیح داد.

  • چرا قیمت خودرو نوسان دارد؟

    چرا قیمت خودرو نوسان دارد؟

    قیمت خودرو در حال حاضر به دلیل اتفاقاتی نوسانی است. ابهام در واردات خودرو، عرضه خودرو در بورس و رکود، از جمله سیگنال‌هایی هستند که می‌توانند روی بازار تاثیر بگذارند.

  • ۱۰ نکته برای آموزش پس انداز به فرزندتان !

    صدای بورس گزارش می‌دهد؛

    ۱۰ نکته برای آموزش پس انداز به فرزندتان !

    عادت پس انداز کردن پول ممکن است یک مهارت حیاتی در زندگی باشد، اما همیشه آسان نیست. در واقع، یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ توسط LendingClub نشان داد که حدود ۵۴درصد از بزرگسالان آمریکایی ، حقوق و دستمزد خود را به صورت چک خرج می‌کنند و در نهایت پول کمی را برای نیازهای آینده پس انداز می‌کنند.

  • قیمت محصولات ایران خودرو؛ یکشنبه اول خرداد ۱۴۰۱

    قیمت محصولات ایران خودرو؛ یکشنبه اول خرداد ۱۴۰۱

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • فروش فوری بعدی خودروسازان چه زمانی خواهد بود؟

    فروش فوری بعدی خودروسازان چه زمانی خواهد بود؟

    اواسط اردیبهشت امسال، فاطمی امین، وزیر صمت از راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر داد؛ بر اساس این طرح، تمامی خودروسازان اعم از خصوصی و دولتی ملزم به برگزاری ثبت نام و فروش خود در این سامانه شدند. بنا به گفته مسئولین با اجرای این طرح فرآیند قرعه کشی از شرایط غیرشفاف خارج می‌شود. همچنین با توجه به سازوکار جدید عرضه گسترده جایگزین عرضه قطره چکانی شده و دست دلالان از این بازار کوتاه می‌شود.

  • تسهیلات فرزندآوری از امروز پرداخت می‌شود

    تسهیلات فرزندآوری از امروز پرداخت می‌شود

    رئیس گروه اعتبارات بانک‌های تجاری اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: ۲۸۰ هزار متقاضی دریافت تسهیلات فرزندآوری از زمان راه اندازی سامانه، ثبت نام کرده اند و بر اساس آمار، پرداخت تسهیلات در ۱۳ استان آغاز شده است.

  • وام فرزندآوری به همه نمی‌رسد!

    وام فرزندآوری به همه نمی‌رسد!

    براساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، یک شرط مهم برای دریافت تسهیلات فرزندآوری این است که نرخ باروری زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد. بنابراین، برخی از متقاضیان که در این شهرها متولد شده‌اند، از فهرست دریافت‌کنندگان این وام حذف می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =