آهن آنلاین پشت درهای فرابورس/ کم کردن فاصله بین بازار و صنعت

مدیر عامل آهن آنلاین گفت: آهن آنلاین تعداد واسطه ها را کم کرده و فاصله بین بازار و صنعت را نیز کاهش داده ست.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ نشست خبری آهن آنلاین با موضوع آزاد سازی قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار آهن و فولاد در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی برگزار شد.

آهن آنلاین پشت درهای فرابورس/ کم کردن فاصله بین بازار و صنعت
محصولات را از تولیدکننده با قیمت خوب
می خریم و با شرایط ایدئال به
مصرف کننده می‌فروشیم.

بهنام کیامرزی، رئیس هیئت مدیره آهن آنلاین در نشست خبری آهن آنلاین بیان کرد: با توجه به آنکه انرژی رایگان، نیروی کار ارزان ۲ شاخصه اصلی برای تولید فولاد در ایران است، افزایش میزان تعرفه های صادراتی نمی تواند تاثیر چندانی بر قیمت فولاد و صنایع فولادی داخل کشور داشته باشد.

وی بیان کرد: با افزایش تعرفه صادراتی مخالف نیستیم اما با دستور العمل ها، ابلاغیه ها و قوانین خلق الساعه مخالف هستیم.

رئیس هیئت مدیره آهن آنلاین با اشاره به آفت تصمیمات خلق الساعه بر تولیدکنندگان و صنعت کاران گفت: دولت باید با فاصله گرفتن از این گونه تصمیمات باید شرایط را برای پیشرفت صنعت و معدن فراهم کند. به طور کلی افزایش تعرفه صادراتی صنایع معدنی بر قیمت محصولات بازار داخلی تاثیر می گذارد، چرا که با کاهش صادرات، میزان عرضه در داخل بیشتر می‌شود و عرضه و تقاضا تعادل بیشتری می یابد.

وی با بیان اینکه آهن آنلاین مارکت بیش از یک هزار کالا را در برنامه دارد، گفت: این شرکت در بخش‌های مختلف، تعداد واسطه ها را کم کرده و فاصله بین بازار و صنعت را نیز کاهش داده ست.


بیشتر بخوانید:

دولت از تصمیمات خلق الساعه فاصله بگیرد


کیامرزی بیان کرد: بدنه آهن آنلاین مهندسی است و به همین دلیل زبان بخش فنی را بهتر می فهمیم، ما با کم کردن فاصله بین تولیدکننده و مصرف کننده، محصولات را از تولیدکننده با قیمت خوب می خریم و با شرایط ایدئال به مصرف کننده می‌فروشیم.

وی با بیان اینکه آهن آنلاین، شرکتی خصوصی و ۹۰ درصد مشتریان آن نیز بخش خصوصی است، گفت: بزرگترین نقطه قوت آهن آنلاین به عنوان فعال اقتصادی، شفافیت بالای آن است. فروش آنلاین به شفافیت، اقتصاد کشور و تولید ناخالص ملی کمک می‌کند.

وی در ارتباط با تاثیر عوارض صادراتی بازارهای فولاد ایران در کشورهای همسایه بیان کرد: دولت باید تسهیل کننده صادرات باشد در حال حاضر مازاد تولید باید صادر شود و چاره ای هم برای این کار نیست. هر چند صادرات می تواند درآمد ارزی خوبی برای کشور داشته باشد اما چرا دولت به جای روان سازی شرایط صادرات باید به دنبال سود در صادرات فولاد باشد؟

آهن آنلاین چرا بورسی نشد؟

بهراد منتظری مدیر عامل آهن آنلاین در این نشست خبری در ارتباط با بورسی شدن آهن آنلاین گفت: بورس محل خرید و فروش شفاف محصول است. آهن آنلاین در نشست خبری سال پیش از تلاش برای عرضه این شرکت در بورس سخن گفت. تمامی مدارک لازم برای بورسی شدن این شرکت در فرابورس فراهم است اما این شرکت در پشت درهای فرابورس مانده است. ما آماده برای حضور در بورس هستیم و سخن ما با مدیرعامل فرابورس و مدیران ارشد این است که سازکاری فراهم کنند تا آهن آنلاین و شرکت‌هایی از این قبیل در فرابورس عرضه شوند.

منتظری بیان کرد: فروش آنلاین به شفافیت، اقتصاد کشور و تولید ناخالص ملی کمک می‌کند و عوارض صادرات بر محصولاتی مانند فولاد و سیمان مشکل‌ساز نیست.

وی در ارتباط با چشم انداز توسعه‌ای آهن آنلاین گفت: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای آهن آنلاین ایجاد آهن آنلاین پلاس است که میزان خدمات دهی در آن گسترده خواهد بود.

مدیر عامل آهن آنلاین گفت: خلاقیت عامل ارزش‌افزوده است و با تولید خلاق می‌توان در ایران ارزش افزوده بیشتری ایجاد کرد. شرکت‌های تولید و دانش‌بنیان ایران پیشرفت خوبی داشتند و اکنون باید با رقابت با شرکت‌های خارجی، توان خود را بالا ببرند.

کد خبر 451910

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =