خبر مهم وزیر کار برای معترضان واریز یارانه

وزیر رفاه ضمن اشاره به شرایط اعتراض به عدم دریافت یارانه گفت: معیار دهک‌بندی خانوار شامل مواردی همچون خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است و ملک و خانه افراد جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست.

به گزارش صدای بورس، حجت اله عبدالملکی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی، سالیانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور را مصرف می‌کرد، گفت: این میزان به پنج بخش تقسیم می‌شد. بخشی از این ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به جیب دلالان، بخشی به جیب قاچاقچیان، بخشی به سفره خارجیان، بخشی از آن به جیب تولیدکنندگان خارجی و بخش پنجم به جیب مصرف کنندگان می‌رسد.

وی افزود: همان بخش پنجم هم به صورت کاملاً نامتوازن به جیب مردم می‌رفت و کسی که بیشتر مصرف می‌کند بهره بیشتری می‌برد.


  • بیشتر بخوانید:

جاماندگان یارانه کجا بروند؟


عبدالملکی خاطرنشان کرد: در این طرح ما ارز را به نرخ آزاد حساب می‌کنیم و صد در صد این ۴۰۰ هزار میلیارد تومان را به مردم می‌دهیم.

وزیر رفاه تصریح کرد: هر یک ماهی که اجرای این طرح به تاخیر بیفتد ۳۸ هزار میلیارد تومان از سرمایه که می‌توانست به مردم برسد از بین می‌رفت.

وی افزود: دو گروه داریم که می‌توانند اعتراض کنند؛ اول گروه‌هایی که یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت نمی‌کردند و به طور کلی در داده‌های رفاهی نبودند. همانطور که می‌دانید این داده‌ها از سال ۹۳ ثبت نام جدید انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به هیچ گونه مراجعه حضوری نیست گفت: در روزهای آینده این سامانه با همکاری سازمان هدفمندی و وزارت ارتباطات کارش را شروع می‌کند و جزئیات آن اعلام می‌شود.

عبدالملکی گفت: گروه دوم کسانی هستند که یارانه ۴۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند ولی یارانه جدید را دریافت نکردند که آنها هم از چند طریق می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

وزیر کار و تعاون اجتماعی گفت: راه اول مراجعه به سایت حمایت وزارت رفاه است و در آنجا اعتراض خود را ثبت کنند.

عبدالملکی گفت: راه دوم که ساده‌تر است تماس با شماره تماس گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ وزارت رفاه است که دهک بندی راه اعلام می‌کند و از همانجا می‌تواند اعتراض خود را ثبت کند.

این مقام مسئول در رابطه با دلایل دهک‌بندی‌ها گفت: در این دهک‌بندی‌ها اولاً ملک به ارزش آن در نظر گرفته نشده است ثانیاً تراکنش‌های مالی طی چند سال در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: با در نظر گرفتن این شاخص‌ها سامانه یک شاخص ترکیبی ارائه می‌دهد که حاوی تمام اطلاعات مالی خانوار است و طبق آن اولویت بندی صورت می‌گیرد.

کد خبر 451721

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا کار به توزیع مجدد «کوپن» رسید؟

    چرا کار به توزیع مجدد «کوپن» رسید؟

    طرح جدید دولت ایران برای اعطای یارانه، که پس از ۲ ماه قرار است به چیزی شبیه به کالابرگ (یا همان «کوپن») تغییر مسیر بدهد، در واقع یک معنی بیشتر ندارد: اینکه قرار است برخی از کالاها سهمیه‌ای شود و با دو قیمت مختلف در بازار توزیع شود.

  • صدور دامدارکارت برای مرغداران و دامداران

    چقدر اعتبار در نظر گرفته شده است؟

    صدور دامدارکارت برای مرغداران و دامداران

    سرپرست بانک کشاورزی گفت: برای تمامی دامداران معرفی شده، دامدارکارت باسقف ۲ میلیارد ریال و نرخ ترجیحی ۱۱ درصد صادر می شود.

  • قیمت دام و گوشت تغییری نداشته است

    قیمت دام و گوشت تغییری نداشته است

    رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با اصلاح نظام یارانه، قیمت دام و گوشت تغییری نداشته و همانند نرخ های سابق عرضه می شود.

  • کدام داروها ارزان خواهد شد؟

    کدام داروها ارزان خواهد شد؟

    سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با توافق با سازمان های بیمه گر، مابه التفاوت قیمت حدود ۹۰ قلم دارو که بعد از اصلاح قیمت ها که توسط بیمه‌ها پوشش داده نشده بود به قبل برمی گردد.

  • جاماندگان یارانه کجا بروند؟

    جاماندگان یارانه کجا بروند؟

    مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: جاماندگان یارانه کمک‌معیشتی برای ثبت‌نام باید به سایت سازمان هدفمندی مراجعه کنند که هنوز راه‌اندازی نشده است، در سامانه حمایت وزارت رفاه، امکان اعتراض به دهک درآمدی برای حذف شده‌ها وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    امان امان امان