۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
جاماندگان یارانه کجا بروند؟

مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: جاماندگان یارانه کمک‌معیشتی برای ثبت‌نام باید به سایت سازمان هدفمندی مراجعه کنند که هنوز راه‌اندازی نشده است، در سامانه حمایت وزارت رفاه، امکان اعتراض به دهک درآمدی برای حذف شده‌ها وجود دارد.

به گزارش صدای بورس، تعدادی از مخاطبان و شهروندان در تماس نسبت به حذف یارانه معیشتی خود اعتراض داشتند و عنوان کردند با مراجعه به به سختی توانسته‌اند وارد شوند و یا سامانه با اختلال همراه بوده است.

مرتضی موتورچی، مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تماس در این‌باره می‌گوید: از ابتدا اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها تاکنون چندین بار سامانه حمایت وزارت رفاه به‌روز رسانی ‌و ارتقا ظرفیت داده شده و پهنای باند آن چندین بار افزایش یافته است. همچنین تغییراتی در این سامانه جهت تسهیل امور مردم اعمال شده است.


  • بیشتر بخوانید:

فرصت ۳ ماهه برای ثبت اعتراض جامانده‌های یارانه


موتورچی افزود: مشکل این است که حدود هشت میلیون نفر جامانده یارانه هستند که یا از ابتدا یارانه نمی‌گرفتند یا در سال‌های قبل سرپرست خانوار با انصراف از یارانه موجب شده‌اند که فرزندان خانواده نتوانند یارانه بگیرند و اکنون پس از تشکیل خانواده نمی‌توانند جزو متقاضیان یارانه باشند و یا فرزندان آنها که به دنیا می‌آیند به دلیل انصراف پدر خانواده از دریافت یارانه جا مانده‌اند.

امکان اعتراض به حذف در سایت سامانه حمایت وزارت تعاون‌

وی اضافه کرد: کسانی می‌توانند به سامانه حمایت از وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی مراجعه کنند که یا نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند یا به خاطر قرار گرفتن در دهک دهم درآمدی حذف شده‌اند، بنابراین بعد از ورود به سامانه می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

موتورچی افزود: علاوه بر سامانه حمایت شماره تلفن گویای ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره کارشناسی ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ پاسخگوی شهروندان است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد ‌دلیل حذف یارانه معیشتی افراد گفت: بر اساس قانون و دهک‌بندی که از سوی دولت اعلام شده، کسانی که در دهک ۱۰ پردرآمدی شمرده می‌شوند، یارانه آنها حذف شده و این هم به روش سیستمی و با کامپیوتر از طریق تقاطع‌گیری اطلاعات از سامانه‌های مختلف مانند ثبت احوال، ثبت اسناد،‌ مجموع درآمد خانوار، مایملک خانوار، تعداد سفر خارجی،‌ تعداد خودرو و تعداد منزل مسکونی مدنظر قرار می‌گیرد که مجموع این موارد دهک‌بندی را شکل می‌دهد و این هم مصوبه دولت است و تصمیم‌گیری فردی نیست، بلکه سیستم با تقاطع‌گیری اطلاعات یک فرد را جزو دهک ده به شمار می‌آورد و حذف می‌کند.

وی افزود: در عین حال امکان ثبت اعتراض تقاضای مجدد از سوی شهروندان در سامانه حمایت فراهم شده است.

به گزارش فارس، موتورچی این را هم گفت: کسانی که از ابتدا یارانه نمی‌گرفتند، باید صبر کنند تا سامانه سازمان هدفمند سازی یارانه ها راه‌اندازی شود و تقاضای خود را در آنجا ثبت کنند.

کد خبر 451660

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • یارانه ها چقدر هزینه های زندگی را تامین می کنند؟

    یارانه ها چقدر هزینه های زندگی را تامین می کنند؟

    طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها با واقعی شدن قیمت ۴ قلم کالای اساسی و امکان برداشت یارانه واریزی اجرایی شده است.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز چند؟

    قیمت خودروهای سایپا امروز چند؟

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • چقدر تا ورشکستگی صنعت خودرو فاصله است؟

    چقدر تا ورشکستگی صنعت خودرو فاصله است؟

    ایران‌خودرو و سایپا اعلام کردند که با تولید هر خودرو ضرر می‌دهند. این دو خودروساز ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند. چقدر تا ورشکستگی آنها فاصله است؟ چرا روند تولید خودرو با وجود زیان‌دهی خودروسازان ادامه دارد؟

  • بازدید سرزده رئیس جمهور از بازار مرغ فروشان

    بازدید سرزده رئیس جمهور از بازار مرغ فروشان

    رئیس‌جمهور با حضور در میدان بهمن تهران و بازدید از یکی از مراکز بزرگ توزیع مرغ از نزدیک با مردم گفت‌وگو و تاکید کرد: تا من زنده باشم به هیچ وجه اجازه نخواهم داد مردم از طرح عادلانه سازی یارانه‌ها آسیب ببینند.

  • فرصت ۳ ماهه برای ثبت اعتراض جامانده‌های یارانه

    فرصت ۳ ماهه برای ثبت اعتراض جامانده‌های یارانه

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: هر فردی به هر دلیلی مشمول دریافت یارانه نشده است ظرف ۳ ماه آینده می تواند اعتراض خود را ثبت کند.

  • حضور قدرتمند گروه بهمن در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

    حضور قدرتمند گروه بهمن در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

    مدیر ارتباطات گروه بهمن از حضور این گروه خودروسازی و معرفی چهار محصول در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران خبر داد. 

  • خبر مهم وزیر کار برای معترضان واریز یارانه

    خبر مهم وزیر کار برای معترضان واریز یارانه

    وزیر رفاه ضمن اشاره به شرایط اعتراض به عدم دریافت یارانه گفت: معیار دهک‌بندی خانوار شامل مواردی همچون خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است و ملک و خانه افراد جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست.

  • با چه معیاری یارانه می گیریم؟

    با چه معیاری یارانه می گیریم؟

    با فراهم شدن امکان استعلام وضعیت دهک‌بندی، افراد زیادی شاهد آن بودند که با وجود مشکلات مالی و نداشتن سرمایه مناسب، در دهک دهم یعنی دهک ثروتمند قرار گرفته‌اند؛ دهک‌بندی که توسط وزارت رفاه انجام شده و معیارهای آن هنوز به طور مشخص به اطلاع عموم نرسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =