اطلاعات یارانه بگیران هر ۶ ماه یکبار بروزرسانی می‌شود

تغییر دهک‌های یارانه بگیر برخط انجام نمی‌شود بلکه بر اساس قانون شش ماه یکبار اطلاعات این دهک‌ها به روز می‌شود.

به گزارش صدای بورس، دیشب یارانه معیشتی جدید، به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. این رقم برابر یارانه دوماه به احتساب هر فرد ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان بوده و با دهک‌های تعریف شده این رقم متفاوت است. حالا بررسی‌ها و بازرسی‌ها در سطح کشور به پلمب و رسیدگی قضایی چند کارخانه و تولیدکننده در سطح کشور رسیده است.

سوال: چرا افزایش قیمت یک کالا سبب افزایش قیمت دیگر کالا می‌شود؟

اسفنانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی کشور: معمولا وقتی تغییر قیمت در برخی کالا صورت می گیرد برخی کالایی که قرار نیست گران شود را هم گران می‌کنند این مصداق تخلف است. گران فروشی در تخلفات معمولا در رتبه اول یا دوم قرار دارد.

سوال: در مورد نان آیا تخلفی صورت گرفته است؟

اسفنانی: گرانی اقلامی که دلیل و دستوری برای رشد قیمت آن وجود ندارد تخلف است. در کنار آن فروش اجباری کالاها نیز تخلف محرز است.


بیشتر بخوانید: اگر یارانه نگرفتید به این شماره زنگ بزنید


اخیر حدود ۱۸۰ نفر از همکاران با آزمون به گشت‌های میدانی اضافه شده اند. اصلاح یارانه آرد یک اقدام مهم اقتصادی است که طبق آن ما باید نظارت ها را افزایش دهیم.

فعلا برای یکی از شرکت‌ها محکومیت صادر شده است و گزارش دیگری از تخلف نداشتیم. جلساتی هم با شرکت‌های بزرگ داشته ایم آن‌ها اعلام آمادگی کردند که با دریافت آرد یا گندم به قیمت واقعی کالاها را به وفور در بازار عرضه کنند.

سوال: چقدر نظارت‌ها تقویت می‌شود؟

اسفنانی: اتفاقات زیادی در این زمینه رخ داده یک آیین نامه‌ای وجود داشت که نقایص آن اصلاح شد. در این آیین نامه تخلف تا ۲۰۰ هزار تومان قطعی بود الان به ۱۰ میلیون رسیده و دیگر این که در تخلف تا ۱۰ میلیون نیاز به احضار فرد متخلف نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 451574

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =