سقوط نرخ در بازار آهن و فولاد ادامه‌دار می‌شود

عقبگرد قیمتی در بازار آهن و فولاد جهانی ادامه‌دار شد. در حالی که انتظار کاهش تقاضا برای سنگ‌آهن باعث شد تا این هفته سنگ‌آهن معیار پلتس به کانال ۱۲۰ دلاری سقوط قیمتی داشته باشد، از نرخ زغال‌سنگ و قراضه در بازارهای مختلف نیز کاسته شد.

به گزارش صدای بورس، چشم‌انداز منفی از تقاضا برای سنگ‌آهن باعث شد تا بهای این محصول در بازارهای آسیایی در مسیر افت بیشتر قیمت قدم بردارد، به‌نحوی که بهای هر تن سنگ‌آهن معیار پلتس یعنی سنگ‌آهن عیار ۶۲ درصد استرالیا تحویل بنادر شمالی چین در روز جمعه ۱۳ ماه مه با افت روزانه قیمت ۲۰ سنتی با نرخ ۱۲۷ دلار و ۳۵ سنت مورد معامله قرار گرفت.

تبلور سیگنال‌های کاهشی در بازار زغال‌سنگ

ظرف روز پایانی هفته گذشته منتهی به روز جمعه سیزدهم ماه مه قیمت زغال سنگ فوب آسیا به حالت رنج درآمد؛ اما در این روز بهای زغال‌سنگ CRF چین با کاهش نرخ بیشتری مواجه شد. این هفته ۳ سیگنال کاهشی در بازار زغال‌سنگ اثرگذار شد. در وهله اول بازار منتظر برگزاری مناقصه آرسلورمیتال در روز سه‌شنبه آینده برابر هفدهم ماه مه است. در عین حال بهای زغال‌سنگ در چین به کمترین قیمت خود پس از سال ۲۰۱۵ رسیده است. کاهش تقاضای حمل دریایی زغال‌سنگ از سوی خریداران سومین سیگنال کاهشی اثرگذار بر این بازار بود.


  • بیشتر بخوانید:

تحریم فلزات ایران در بازارهای جهانی تاثیرگذار است


از رونق افتادن معاملات قراضه آهن

قیمت واردات قراضه آهن ترکیه تا ۱۳ ماه مه به حرکت در مسیر کاهش قیمت ادامه داد؛ افت تقاضا از سوی خریداران از جمله مهم‌ترین دلایل کاهش بهای قراضه در هفته اخیر بود.

پلتس برآورد می‌کند بهای قراضه آهن تایوان CFR چین ظرف ۲ ماه آینده در مسیر کاهش بیشتر قیمت قدم بردارد؛ چرا که چینی‌ها به افزایش خرید قراضه از ژاپن تمایل دارند. در حال حاضر چشم‌انداز کلی بازار در هفته جاری کاهشی است.

در عین حال افت نرخ فولاد در بازار هند باعث شده تا فولادسازان هندی از قیمت پیشنهادی برای خرید قراضه بکاهند و از قیمت این محصول در بازار این کشور کاسته شود. در عین حال تضعیف بازار بین‌المللی آهن نیز مزید برعلت شده تا نرخ این محصول برای چهارمین هفته متوالی کاهشی باشد. در بریتانیا نیز عقبگرد قیمتی قراضه آهن ادامه‌دار شده است.

تعویق خرید چدن در بازار آمریکا با امید تغییر جریان قیمتی

به گزارش اکو ایران، با وجود ایجاد جریان کاهشی در بازار محصولات زنجیره آهن و فولاد اما نرخ چدن در بازار ایالات متحده آمریکا ثابت است. متقاضیان چدن در این بازار منتظر اتفاقات جدید هستند؛ این پیش‌بینی از تغییر قیمت چدن در هند و برزیل سیگنال می‌گیرد. افت قابل ملاحظه بهای چدن در هند و تثبیت بهای این محصول در برزیل باعث شده تا متقایان آمریکایی به امید ایجاد تغییری جدید در این بازار، خریدهای خود را به تعیوق بیندازند.

کد خبر 451673

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =