۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کاغذ هم به خاطر آرد گران شد

رئیس سندیکای کاغذ و مقوا از آغاز تولید کاغذ تحریر در شرکت چوب و کاغذ مازندران خبر داد و گفت که قیمت گندم و آرد بر قیمت کاغذ هم تاثیر دارد.

به گزارش صدای بورس، ابوالفضل روغنی گلپایگانی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تولید کاغذ تحریر در کشور، اظهار کرد: با توجه به اصرار دولت سیزدهم بر تولید داخل، شرکت چوب و کاغذ مازندران به چرخه تولید برگشته و در حوزه کاغذ تحریر نیز فعال شده است.

امسال هم برای تولید کاغذ تحریر برنامه‌ریزی کرده و در حال شروع عرضه کاغذ تحریر به بازار است. البته دولت برنامه ریزی‌های دیگری هم در این زمینه دارد که هنوز محقق نشده است.


  • بیشتر بخوانید:

خط و نشان معاون وزیر صمت برای گران فروشان؛ قیمت ها را به ۱۴۰۰ برگردانید


وی درباره افزایش قیمت کاغذ در سال جاری نیز گفت: با توجه به افزایش قیمت کالاهای مختلف، گرانی اجتناب ناپذیر است و قیمت کاغذ هم افزایش یافته، اما کاغذ در این مدت افزایش قیمت غیرمنتظره نداشته است.

کاغذ هم تحت تاثیر آرد و گندم قرار می‌گیرد! ‌

رئیس سندیکای کاغذ و مقوا با بیان اینکه تغییر اساسی در حوزه کاغذ ایجاد نشده، تصریح کرد: قیمت کاغذ تجاری افزایش جزئی ۷ تا ۱۰ درصدی داشته است. این برخلاف سال‌هایی است که در کشور کاغذ تا ۴ برابر افزایش قیمت داشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اما باید این نکته را هم در نظر کرد که قیمت کاغذ از قیمت گندم و آرد هم تاثیر پذیر است، چرا که بخشی از تولید کاغذ به نشاسته بر می‌گردد که از آرد و گندم حاصل می‌شود. بنابراین افزایش قیمت آرد هم بر قیمت کاغذ تأثیر خواهد داشت.

کد خبر 451412

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =