۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
موجودی دام سبک به ۶ میلیون راس می رسد

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: طبق روال همه ساله در ۶ ماه نخست سال با ازدیاد عرضه در برابر کاهش تقاضا به واسطه زایش های پاییز و زمستان روبه‌رو هستیم.

به گزارش صدای بورس، منصور پوریان گفت: با وجود فراوانی عرضه دام در میادین، قیمت در بخش سبک و سنگین برای دامدار پایین است که انتظار می‌رود تمهیداتی برای مازاد دام در دستور کار قرار گیرد.

به گفته او، طبق روال همه ساله در ۶ ماه نخست سال با ازدیاد عرضه در برابر کاهش تقاضا به واسطه زایش‌های پاییز و زمستان روبه رو هستیم که همین امر منجر به رکود بازار گوشت شده است.


بیشتر بخوانید: بازار گوشت قرمز همچنان بی‌رمق!


پوریان می‌گوید: بنابر آمار اعلامی استان‌ها میزان موجودی دام سبک کشور ۶ میلیون راس است که در شرایط کنونی برای ۲ میلیون راس باید تمهیداتی مبنی بر خرید حمایتی و صادرات به کار گرفته شود، چرا که به سبب شرایط اقلیمی با خشکسالی فراگیر و کم آبی روبه رو هستیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: متوسط قیمت کنونی دام در سطح کشور ۶۵ هزار تومان است که حداکثر هر کیلو گوشت با نرخ ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد و عرضه با نرخ‌های بالاتر قابل قبول نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هم اکنون قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، گوشت گوساله ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، سردست‌گوسفندی ۱۹۰ تا ۲۱۰ هزار تومان، سردست گوساله ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و گوشت مخلوط ۱۸۰ هزار تومان است.

بسیاری از دست اندرکاران صنعت دام و گوشت بر این باورند که مدیریت ناصحیح و کمبود نظارت منجر به اختلاف چشمگیر قیمت دام و گوشت در سطح بازار شده، چرا که گوشت زیادی در سطح بازار وجود دارد که برای این حجم باید تمهیداتی به کار گرفته شود و از طرفی اخذ عوارض صادرات دام به تولید در شرایط بحرانی کمک می‌کند.

کد خبر 451309

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هنوز گوشت قرمز گران نشده

    هنوز گوشت قرمز گران نشده

    رییس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اینکه افزایشی در قیمت گوشت قرمز نداریم، گفت: برخی سایت‌ها و مراکز عرضه به دنبال گران‌فروشی گوشت قرمز هستند که باید مورد پیگیری دستگاه‌های نظارتی قرار بگیرند.

  • قیمت گوشت ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قیمت گوشت ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قیمت انواع گوشت قرمز امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =