۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
پیش بینی بورس برای  روز شنبه

در هفته‌ای که گذشت بورس تنها سه روز کاری داشت و در این سه روز رشد کمتر از یک درصد را تجربه کرد. به گفته کارشناسان آینده تالار شیشه‌ای در بلندمدت سودده به نظر می‌رسد.

به گزارش صدای بورس، بورس روز چهارشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی و روز دوشنبه آخرین روز کاری هفته به سطح یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحد رسید. شاخص کل بورس در این هفته ۰٫۵ درصد رشد کرد.

شاخص کل هم‌وزن در هفته‌ گذشته با ۲.۵۹ درصد رشد به عدد ۴۲۲ هزار و ۴۷۷ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۰/۰۱ درصدی به عدد ۲۰ هزار و ۹۱۹ واحد رسید.

به آینده بورس می‌توان خوش‌بین بود؟

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، بالا و پایین زیادی نداشت. این روزها اکثر سهام بزرگ بازار روندی خنثی دارند. به نظر می‌رسد وارد اصلاح زمانی شده‌اند و رشد از اسفند پارسال تا چندی پیش ادامه داشت. همچنین در شرایط کنونی استراحتی هر چند کوتاه‌مدت برای سهام می‌تواند طبیعی باشد.


  • بیشتر بخوانید:

عملکرد بورس کالا در قاب آمار


به گزارش تجارت نیوز، امیر توپچی‌پور ادامه می‌دهد: البته سهام کوچک در روزهای اخیر وضعیت خوبی داشتند و شاخص هم‌وزن شرایط بهتری را نسبت به شاخص کل تجربه کرد. تعادل در بازار پس از رشد قابل قبول در یکی، دو ماه اخیر این نوید را به سهامداران می‌دهد که بورس منطقی شود و دیگر خبری از صف‌های خرید و فروش سنگین و غیرمنطقی نباشد.

او اظهار می‌کند: به نظر می‌رسد پس از روزهای رنج در سهام شاخص‌ساز و رشد نمادهای متوسط و کوچک، بازار بار دیگر خود را برای رشد سهام شاخص‌ساز آماده می‌کند. در این میان، گروه پالایشی با صف خرید شپنا و شبریز و گروه خودرویی با افزایش تقاضا در نماد خساپا نقش ویژه‌ای در حرکت شاخص کل به سمت اهداف بالاتر خواهند داشت.

توپچی‌پور می‌افزاید: به آینده بورس می‌توان خوش‌بین بود. تجربه نشان می‌دهد که بازار سرمایه همواره در میان‌مدت و بلندمدت سودهای خوبی را نصیب سهامداران می‌کند. علاوه بر این، بورس مععمولاً از بازارهای موازی کارنامه بهتری دارد.

کد خبر 451190

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =