۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
وضعیت ذوب آهن چگونه است؟

ذوب آهن اصفهان یا نماد ذوب یکی از نمادهای معروف بازار سرمایه است که در برهه های مختلفی توانسته بازده های خوبی را برای سرمایه گذاران به همراه بیاورد.

صدای بورس؛ ذوب آهن اصفهان یا نماد ذوب یکی از نمادهای معروف بازار سرمایه است که در برهه های مختلفی توانسته بازده های خوبی را برای سرمایه گذاران به همراه بیاورد، ذوب توانسته محصولات زیر را در بازار داخلی و صادراتی به فروش برساند؛ تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش کالایی، شمش چدن.

جمع فروش داخلی ذوب به میزان ۲۰۱۷۲ میلیارد تومان و جمع فروش صادراتی این شرکت در سال گذشته برابر با ۱۴۸۷۷ میلیارد تومان بوده است، جمع فروش داخلی و صادراتی این شرکت به میزان ۳۵۰۴۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل افزایش قابل توجه ۱۷۵ درصدی دارد. این فروش بسیار قابل توجه و خوب است اما نکته ای که در گزارش ۹ ماهه این شرکت نگران کننده بود افزایش شدید هزینه های عملیاتی است که حاشیه سود ناخالص این شرکت را کاهش داده بود.

تحلیل قیمتی
ذوب آهن قبلا در بازار دوم فرابورس معامله شده و در اول اردیبهشت سال ۹۳ عرضه اولیه شده بود، اکنون بیش از ۷ ماه است که این نماد از بازار دوم فرابورس به بازار دوم بورس منتقل شده است. ذوب بعد از ریزش بیش از ۷۸ درصدی از سقف تاریخی، دو ماه است توانسته پرتقاضا شود، این نماد البته در پایین تنکان و روند نزولی قرار داشته و برای ساختن وضعیت صعودی باید گام های بلندتری بردارد.

Chart ذوب, MN1, 2022.04.26 21:59 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

ذوب طبق تصویر زیر در یک کانال نزولی بزرگ حرکت می کند، محدوده میدلاین کانال مطابق با محدوده تنکان زرد رنگ در سیستم ایچیموکو بوده و برای ایجاد یک روند صعودی باید میدلاین را به سمت بالا بشکند.

Chart ذوب, MN1, 2022.04.26 22:02 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

ذوب بعد از چند هفته رشد یک هفته ای را استراحت کرده و در دو هفته اخیر نیز توانسته پرتقاضا شود، تصویر زیر را ببینید:

Chart ذوب, W1, 2022.04.26 21:51 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

ذوب اما در تایم فریم روزانه طبق تصویر زیر همچنان در ابرکومو قرار داشته و بعد از شکستن این ابر به سوی بالا باید توقع ایجاد یک روند صعودی را داشت.

Chart ذوب, D1, 2022.04.26 21:52 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

۷۴ درصد سهامداران ذوب حقوقی ها هستند و جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی این نماد در روز سه شنبه عبارت است از:

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: ۹۷.۲ میلیون سهم
سرانه: ۲۲ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۹۱.۱ میلیون سهم
سرانه: ۲۰ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۱۳.۷ میلیون سهم
فروش حقوقی: ۱۹.۸ میلیون سهم

معاملات بزرگ حقیقی ها در روز چهارشنبه

مجموع خرید
حجم: ۱۳.۲ میلیون سهم
ارزش: ۳.۹ میلیارد تومان

مجموع فروش
حجم: ۷.۳ میلیون سهم
ارزش: ۲.۱ میلیارد تومان

حقیقی ها در روز سه شنبه بیشتر از نماد حمایت کرده و حقوقی ها عرضه کرده اند، تصویر زیر در مدت زمان نیم ساعت بوده و در یک ساعت پایانی معاملات حقوقی عرضه کرده است و اگر این عرضه در روز چهارشنبه نیز باشد سهم در ابتدا با وضعیت منفی و کم تقاضا مواجه خواهد شد.

Chart ذوب, M30, 2022.04.26 22:08 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

کد خبر 450804

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش بینی بورس برای  روز شنبه

    پیش بینی بورس برای روز شنبه

    در هفته‌ای که گذشت بورس تنها سه روز کاری داشت و در این سه روز رشد کمتر از یک درصد را تجربه کرد. به گفته کارشناسان آینده تالار شیشه‌ای در بلندمدت سودده به نظر می‌رسد.

  • پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا تیر ماه ۱۴۰۱

    پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا تیر ماه ۱۴۰۱

    یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد ملایم این بازار در هفته های قبل اظهار کرد: به نظر من این روند در کوتاه مدت و تا فصل مجامع، یعنی تیرماه ادامه خواهد داشت؛ چراکه در تیرماه شرکتها سود نقدی تقسیم می کنند و طرف تقاضا قوی تر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =