۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
متقاضیان مسکن ملی بخوانند

ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی در هر متر، امسال با ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز شد.

به گزارش صدای بورس، به گفته رئیس جمهور طرح نهضت ملی مسکن زمینه‌ساز خانه‌دار شدن بسیاری از مردم و دهک‌های مختلف جامعه خواهد بود و ما سعی خواهیم کرد این طرح را به شکل ارزان در اختیار متقاضیان مسکن قرار دهیم.

از پارسال که زمینه برای ثبت‌نام متقاضیان در این طرح فراهم شد اعلام شد که هزینه ساخت این واحدها در حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان خواهد بود که البته در همان زمان هم اعلام شد که تمامی این نرخ‌ها به صورت علی الحساب است و هرساله هزینه‌ها و تعرفه‌های فصلی که سازمان برنامه و بودجه اعلام میکند وارد آن‌ها خواهد شد.

براساس این گزارش دولت اعلام کرده که حدود چهار میلیون واحد مسکونی در کشور در قالب طرح جهش تولید مسکن خواهد ساخت که البته تاکنون بخشی از این واحدها در قالب واحدهای طرح مسکن ملی که بود به این بخش اضافه شد و بخشی از واحدها هم در قالب طرح نوسازی بافت‌های فرسوده به مرحله اجرایی و عملیاتی خواهد رسید.


  • بیشتر بخوانید:

برنامه ساخت ۱۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در تهران


به گزارش تجارت نیوز، تاکنون اراضی لازم برای حدود دو میلیون واحدهای نهضت ملی مسکن تامین شده و اهتمام برای تامین سایر اراضی در شهرهای مختلف هم به تمامی استانداران اعلام و ابلاغ شده است.

در آخرین اظهار نظر رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که در برنامه است که تا پایان مرداد سقف عملیات اجرایی واحدهای شروع شده طرح نهضت ملی مسکن حداقل به ۲ میلیون واحد مسکونی برسد.

اخیرا سازمان برنامه وبودجه در آخرین آمار تعرفه‌های فصلی خود اعلام کرده است که هم اکنون قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این قیمت هرساله متناسب با نرخ تورم تغییر خواهد یافت.

پیشتر اعلام شده بود نرخ ساخت هر متر نهضت ملی مسکن، پنج میلیون تومان است که با اعلام جداول جدید این رقم به ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

کد خبر 451146

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =