۶ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ۶ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارند و دولت باید برای تسهیلات ودیعه مسکن برنامه ریزی کند.

به گزارش صدای بورس، سید البرز حسینی گفت: متولی پرداخت وام ودیعه مسکن ستاد ملی مقابله با کرونا است و از سال ۹۹ که پرداخت وام ودیعه مسکن به تصویب رسید، این تسهیلات توانست نقش موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره داشته است.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس در شرایط کنونی ۶ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارند که با پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و همچنین افزایش میزان ودیعه، شاهد بهبود وضعیت بازار اجاره خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: مستاجران نگران تابستان!


او می‌گوید: در سال گذشته با وجود آنکه میزان تسهیلات اجاره بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان بود، اما تعداد زیادی از ثبت کنندگان موفق به دریافت تسهیلات اجاره نشدند. در صورتی که تسهیلات ودیعه امسال هم پرداخت شوند، باید برنامه ریزی برای پرداخت این تسهیلات صورت گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از سال ۹۹ پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای حمایت از مستاجران آغاز شده بود و در سال گذشته میزان تسهیلات در تهران به ۷۰ میلیون تومان رسید که برای پرداخت آن ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود.

کد خبر 450998

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبرهای جدید برای مستاجران

    خبرهای جدید برای مستاجران

    رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مصوبه تمدید خودکار قراردادهای اجاره و تعیین سقف برای اجاره‌بها به قوت خود باقی است، لغو نشده است و حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌شود.

  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند

    متقاضیان مسکن ملی بخوانند

    ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی در هر متر، امسال با ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز شد.

  •  قیمت آپارتمان در تهران متری چند؟

    قیمت آپارتمان در تهران متری چند؟

    قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۲۵ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =