نرخ اجاره خانه در اولین ماه سال رکورد شکست

شاخص قیمت مصرف کننده در حوزه اجاره در فروردین سال ۱۴۰۱ در کل کشور و در مناطق شهری و روستایی افزایشی بوده است.

به گزارش صدای بورس، تورم اجاره بها در کل کشور و مناطق شهری و روستایی را در فروردین سال جاری افزایشی اعلام کرده است.این مرکز، گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در فروردین را منتشر کرده است. بر اساس داده‌های این گزارش، تورم ماهانه اجاره در کشور و همچنین برای خانوارهای شهری ۲ درصد، تورم نقطه‌ای ۲۸٫۳ درصد و تورم سالانه ۲۶٫۷ درصد بوده است.

این ارقام برای خانوارهای روستایی، به ترتیب ۱٫۸، ۲۸٫۶ و ۲۶٫۸ درصد است. به عبارت دیگر، تورم ماهانه برای نرخ کرایه در مناطق شهری بیش از روستایی بوده، اما در بازه نقطه‌ای و سالانه، افزایش در منطق روستایی بیشتر بوده است.


بیشتر بخوانید:

قیمت رهن و اجاره مسکن در منطقه جوادیه تهران چقدر است؟


اجاره اتاق به جای خانه در تهران

چندی پیش تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: حق مسکن ماهانه کارگران برای سال جاری، ۶۵۰ هزار تومان است. اما مستاجران با این مبلغ نه تنها نمی‌توانند خانه کرایه کنند که حتی امکان اجاره یک اتاق را هم ندارند. بسیاری به جای خانه، اتاق کرایه می‌کنند. اما اجاره یک اتاق روی پشت بام با سرویس مشترک ۲۰ میلیون رهن می‌خواهد و یکی دو میلیون اجاره ماهانه!

به گزارش اقتصاد ۲۴ ، مستاجران با این آشفته بازار مسکن باید قید برخی شرایط را بزنند تا بتوانند خانه‌ای کرایه کنند. مثلا سراغ اتاق‌های ۱۲ یا ۲۰ متری بروند با سرویس بهداشتی مشترک.

کد خبر 450760

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =