کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضای گوشت در ماه رمضان

عضو هیات مدیره اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی گفت: ماه رمضان امسال میزان تقاضا برای خرید گوشت روند کاهشی به خود گرفت و تقاضا برای خرید گوشت 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش صدای بورس،نیما حبیب‌فر با اشاره به آرام بودن بازار گوشت گوساله گفت: عید فطر پیشروی ماست و این امیدواری وجود دارد که میزان تقاضا برای خرید گوشت در این عید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فشار چندانی بر بازار تحمیل نکرد، افزود: ماه رمضان امسال میزان تقاضا برای خرید گوشت روند کاهشی به خود گرفت و تقاضا برای خرید گوشت 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کرد.

این فعال صنفی با اشاره به نرخ گوشت گوساله در بازار، تصریح کرد: مغز ران پاک شده کیلویی 185 هزار تومان، گوشت گوساله با استخوان کیلویی 135 هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله و چرخ کرده کیلویی 170 هزار تومان بفروش می‌رسد.


  • بیشتر بخوانید:

بازار گوشت قرمز همچنان بی‌رمق!


به گزارش ایلنا ،حبیب‌فر ادامه داد: گوشت گوسفند و گوساله منجمد و گرم تولید داخل برای تنظیم بازار عرضه می‌شود. گوشت تنظیم بازاری کیلویی 90 هزار تومان به واحدهای صنفی بفروش می‌رسد و آنها باید کیلویی 95 هزار تومان بفروش برسانند. این گوشت‌ها خریدهای سال گذشته سازمان پشتیبانی امور دام هستند و از آنجایی‌که دولت برای خرید این گوشت‌ها یارانه پرداخت کرده است آن را زیر بازار عرضه می‌کند.

وی با اشاره به کاهش مصرف سرانه گوشت از سوی خانوارها، بیان کرد: میزان فروش تغییر نکرده و وزن آن متغیر بود. به عنوان مثال یک خانوار که ماهیانه 5 میلیون درآمد دارد ماهیانه 500 هزار تومان برای خرید گوشت اختصاص می‌داد اگر در سال گذشته با این مبلغ می‌توانست 5 کیلو گوشت خریداری کند امسال با این مبلغ می‌تواند 2.5 گوشت بخرد در نتیجه وزن گوشتی که واحدهای صنفی می‌فروشند کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 451127

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • واردات روزانه ۶۰ تن گوشت به کشور

    واردات روزانه ۶۰ تن گوشت به کشور

    مدیرکل پشتیبانی امور دام استان‌تهران گفت: میزان واردات روزانه به ۶۰ تن رسیده است که براین اساس عرضه را گسترش دادیم.

  • یک کیلو گوشت قرمز  چند هزار تومان؟

    یک کیلو گوشت قرمز چند هزار تومان؟

    یک کیلو گوشت قرمز در تهران ۲۲۹ هزار تومان شد.

  • هنوز گوشت قرمز گران نشده

    هنوز گوشت قرمز گران نشده

    رییس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اینکه افزایشی در قیمت گوشت قرمز نداریم، گفت: برخی سایت‌ها و مراکز عرضه به دنبال گران‌فروشی گوشت قرمز هستند که باید مورد پیگیری دستگاه‌های نظارتی قرار بگیرند.

  • قیمت کالاهای اساسی در فروردین ماه چقدر تغییر کرد؟

    قیمت کالاهای اساسی در فروردین ماه چقدر تغییر کرد؟

    بررسی قیمت کالاهای اساسی در پایان فروردین نسبت به اسفند سال قبل نشان می‌دهد که گوجه فرنگی با ۲۳ درصد و خرما، قند و شکر هر کدام با ۱۲ درصد افزایش قیمت در صدر افزایش قیمت قرار دارند و بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به موز بوده است.

  •  رژیم غذایی محبوب کیم کارداشیان

    رژیم غذایی محبوب کیم کارداشیان

    رژیم غذایی ۵ عاملی یک برنامه رژیم غذایی و تناسب اندام بر اساس عدد پنج است. اگر می‌خواهید در مورد این رژیم پرطرفدار بیشتر بدانید گزارش پیش رو را تا انتها دنبال کنید.

  • گوشت ارزان شد

    گوشت ارزان شد

    قیمت گوشت قرمز که در هفته گذشته به‌دلیل افزایش تقاضا و رشد قیمت دام زنده، با افزایش زیادی همراه بود، حالا با کاهش تقاضا متعادل شده است.

  • اعلام قیمت روز گوشت گوساله و گوسفندی

    اعلام قیمت روز گوشت گوساله و گوسفندی

    افزایش قیمت گوشت به حدی شدت گرفته که در حال حاضر نیم شقه ران گوسفندی ۵۶۸ هزار تومان قیمت خورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =