خریداران منتظر قیمت جدید سکه باشند

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به عدم نوسان قیمت در هفته جاری، احتمال جهش قیمت سکه و ارز در بازار داخلی از روز چهارشنبه پس از تعطیلات عید فطر زیاد است.

به گزارش صدای بورس، در روزهای اخیرقیمت طلا دربازار داخلی ایران نوسانی بود، اما سکه بازان همچنان به روند صعودی نرخ دلار چشم دوخته اند.

مدت هاست نرخ ارز بر بازارهای داخلی تأثیر گذار بوده و این مسئله تعیین کننده قیمت در بازار داخلی سکه و طلا را تخمین می‌زند. از این رو با کوچکترین تغییر در تعیین قیمت ارز آن هم به موجب اتفاقات و سیاست‌های خارجی و همچنین سیاست داخلی، نرخ سکه و طلا نیز دستخوش تکان قیمت خواهد شد.

این در حالی است که نوسانات قیمت دلار از ابتدای سال تا کنون باعث حرکت صعودی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شد. این در حالی است که طبق گزارش اخیرمرکز آمارمبنی بر شاخص قیمت مصرف کننده و تحولات مربوط به تورم، هرگرم طلای ١٨ عیار در جایگاه دوم افزایش قیمت قرار گرفته است.

در همین رابطه محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت بازار سکه و طلا به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت انس جهانی همچنان نسبت به هفته گذشته پایین است و قیمت ارز نیز نسبت به روز ۵ شنبه هفته گذشته تغییرمختصری را داشته است. در ابتدای این هفته قیمت طلا، سکه و ارز با نوسانات بسیار کمی در بازار داخلی مواجه بوده اند.

کشتی آرای

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تأکید برقیمت هر انس طلای جهانی، گفت: نرخ انس طلا نسبت به هفته گذشته روند کاهش را گرفته است و تقریباً کاهش ۳۶ دلاری را در ابتدای هفته تجربه کرده است و با قیمت یک‌هزار و ۸۹۷ دلار و ۸۴ سنت معامله شد.

وی ادامه داد: ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

کشتی آرای تصریح داشت: همچنین نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

به گفته این فعال بازار سکه و طلا؛ حباب سکه به ۴۵۰ هزار تومان رسیده که این رقم طی روزهای اخیر در بازار بشدت بالا بوده است.

وی تأکید داشت: علاوه بر این، در بازار طلا هر مثقال طلای آب شده بدون تغییر نسبت به پنج شنبه ۵ میلیون و ۵۷۰ هزارتومان و نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۸۶ هزار تومان رسید.


بیشتر بخوانید: سکه باز هم گران می‌شود؟


کشتی آرای ادامه داد: در بازار نیز هر دلار ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد. این قیمت‌ها نسبت به پنج شنبه تغییر چندانی نداشته است و آرامش در بازار را نشان می‌دهد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز بازارهای جهانی تعطیلند و با توجه به تعطیلات پیش رو به مناسب عید فطر در کشورمان، به نظر نمی‌رسد که قیمت سکه و دلار در این چند روز تغییر زیادی داشته باشد؛ اما در صورت اتفاق خاص، احتمال افزایش و یا کاهش یکباره قیمت‌ها وجود دارد.

به اعتقاد کشتی آرای؛ چهارشنبه هفته جاری در بازار دقیقاً پس از تعطیلات دو روزه عید فطر احتمال تغییر در قیمت دلار و سکه وجود دارد و خریداران اصلی باید در انتظار قیمت جدید سکه و دلار در بازار باشند.

طلا

کد خبر 451080

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =