ممنوعیت صادرات چهار محصول کشاورزی لغو شد

سخنگوی گمرک ایران تاکید کرد: نامه وزارت جهاد کشاورزی به گمرک درخصوص ممنوعیت صادرات چهار محصول با پیگیری‌های صورت گرفته و نظر شفاهی وزارت جهاد کشاورزی به گمرک‌های اجرایی ابلاغ نشد و صادرات این محصولات در حال حاضر ممنوع نیست ولی ممکن است تعرفه صادراتی افزایش یابد.

به گزارش صدای بورس، سید روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران درباره ممنوعیت صادرات تعدادی از محصولات کشاورزی گفت: به دلیل مباحث کارشناسی و فنی و تغییر نظر وزارت جهاد کشاورزی، این ممنوعیت به گمرک‌های اجرایی ابلاغ نشد.

وی با بیان اینکه براساس قانون انتزاع، وزارت جهاد کشاورزی مسئول تولید و تنظیم بازار در بخش کشاورزی است و گمرک هم مجری قوانین و بخشنامه‌های قانونی است، اظهار داشت: به دلایل تغییر نظر وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگوهای شفاهی، این موضوع به گمرک‌های اجرایی ابلاغ نشده و مقرر شده است که تغییراتی در این تصمیم از سوی وزارت جهاد کشاورزی لحاظ شود.


بیشتر بخوانید: کاهش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی


سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: ممکن است وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت صادرات را به افزایش تعرفه عوارض صادراتی تبدیل کند و بر اساس مباحث مطرح شده، محصولات گلخانه‌ای گوجه یا بادمجان نیز شامل محدودیت یا افزایش عوارض صادراتی نشود.

به گفته لطیفی، معمولا بر اساس چند روش نسبت به تنظیم بازار اقدام می‌شود که یکی از روش‌ها افزایش تعرفه عوارض صادراتی است.

به گزارش ایلنا، روش دیگر، ممنوعیت صادرات کالاهایی است که در بازار داخل با کمبود مواجه شده‌اند و روش سوم هم تنظیم بازار با واردات بدون از دست دادن بازار صادراتی است. از آنجایی که در شرایط تحریمی، واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، مرسوم نیست، معمولا از روش سوم برای تنظیم بازار استفاده نمی‌شود.

کد خبر 450499

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =