سرمایه " ونفت " ۲۰۳ درصد ارتقا یافت

نماد معاملاتی "ونفت" در پایان معاملات روز ششم دی ماه امسال با قیمت پایانی ۱۴ هزار ۱۳۰ متوقف شد و در روز ۲۴ بهمن ماه با قیمت چهار هزار و ۴۲۷ ریال بازگشایی شده است.

صدای بورس - شهربانو جمشیدی؛ شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت به تازگی برنامه افزایش سرمایه ۲۰۳ درصدی خود را در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش، این مجموعه سرمایه‌گذاری در ماه‌های اخیر برنامه افزایش سرمایه به مبلغ سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برنامه افزایش سرمایه به اجرا درآورده است تا سرمایه آن از محل سود انباشته با هدف شرکت در طرح‌های شرکت‌های زیرمجموعه از مبلغ یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به پنج هزار میلیارد ریال ارتقا یابد.

گفتنی است، نماد معاملاتی "ونفت" در پایان معاملات روز ششم دی ماه امسال با قیمت پایانی ۱۴ هزار ۱۳۰ متوقف شد و در روز ۲۴ بهمن ماه با قیمت چهار هزار و ۴۲۷ ریال بازگشایی شده است.

روند معاملات

بر اساس اطلاعات موجود، ارزش سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در چهار روز معاملاتی در بهمن ماه امسال از مبلغ چهار هزار و ۴۲۷ ریال به سه هزار و ۹۴۶ ریال کاهش یافته است. علاوه بر این، تعداد ۵۲ میلیون و ۳۲۵ هزار سهم "ونفت" به ارزش ۲۱۷ میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال در این ماه میان سهامداران جا به جا شده است و میانگین ارزش روز سهام شرکت بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

سرمایه " ونفت " ۲۰۳ درصد ارتقا یافت

خلاصه سرمایه‌گذاری‌ها

بررسی گزارش فعالیت دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه امسال شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت نشان می‌دهد که این مجموعه در دوره مذکور در سهام ۵۴ شرکت فعال در ۱۴ صنعت همچون استخراج کانه‌های فلزی، محصولات کاغذی، فراورده‌های نفتی، مواد و محصولات شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، ماشین آلات و تحهیزات و ... سرمایه‌گذاری کرده است و بدین منظور با ثبت افت ۷۲ میلیارد ریالی، در پایان ماه بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال پرداخته است.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

سرمایه " ونفت " ۲۰۳ درصد ارتقا یافت

پرتفوی بورسی

پرتفوی بورسی شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت شامل بخشی از سهام ۳۵ شرکت همچون پالایش نفت بندر عباس، بانک ملت، تولید برق عسلویه مپنا، نفت سپاهان و ... می‌شود. طبق اطلاعات جدول زیر، ارزش بازار این سبد مبلغ ۱۰۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال افت داشته است و در پایان ماه بیش از دو هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال ثبت شده است.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

سرمایه " ونفت " ۲۰۳ درصد ارتقا یافت

پرتفوی غیر بورسی

در مقابل اما، پرتفوی غیر بورسی "ونفت" از بخشی از سهام ۵۵ شرکت همچون گیلان پاکت، سرمایه‌گذاری نفت قشم، بازرگانی نیک نفت، ره گستر نفت، کنترل گاز اکباتان، جوی گستر نفت و ... تشکیل شده است و بهای تمام شده این سبد در بهمن ماه امسال از مبلغ یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال کاهش یافته است.

سرمایه " ونفت " ۲۰۳ درصد ارتقا یافت

صورت ریز سهام واگذار شده

در پایان این گزارش می‌افزاید، بخشی از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعتماد گستر، سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج و حق تقدم سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به ارزش ۹۶ میلیارد ریال از پرتفوی سرمایه‌گذاری "ونفت" خارج شده است و بر این اساس، این مجموعه بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال سود واگذاری شناسایی کرده است.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

سرمایه " ونفت " ۲۰۳ درصد ارتقا یافت

کد خبر 448315

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =