"دیتا سنتر" بازار سرمایه افتتاح شد

مراسم رونمایی و افتتاح رسمی بزرگترین و مجهزترین مرکز داده بازار سرمایه امروز در محل شرکت بورس تهران، با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

صدای بورس؛ مرضیه حیدری، مراسم رونمایی و افتتاح رسمی بزرگترین و مجهزترین مرکز داده بازار سرمایه امروز در محل شرکت بورس تهران، با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این موضوع که سال هاست منتظر افتتاح این مرکز داده بودیم، گفت: این مرکز داده بسیار ارزشمندی برای شرکت بورس تهران و سهامداران است.

وی افزود: در نهایت با رفع برخی از موانعی که وجود داشت خوشبختانه امروز این اتفاق افتاد و این بهره برداری شروع شد که امید می‌رود بقیه ارکان بازار و نهادهای فعال در بازار سرمایه نیز وارد این دیتا سنتر شوند.

عشقی به مزایای این مرکز داده اشاره و عنوان کرد: مزیت این دیتا سنتر این است که خدمات الکترونیکی بازار سرمایه به صورت یکجا ارائه می‌شود و کمک می‌کند که خدمات، پایداری بیشتری داشته باشند.

همچنین؛ با وجود سرورهایی که کاملا نزدیک به هم قرار دارند، سرویس‌های برخطی که در اینجا به مشتریان داده می‌شود، کیفیت بالاتری پیدا می‌کنند و سرویس‌هایی که به شرکت‌های فینتک داده می‌شود را به راحتی می‌توان گسترش داد و این دسترسی یکجای تمام نهادها نیز به شرکت‌ها کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

سود سهام عدالت را از مخابرات می‌گیریم


وی در ادامه به موضوع ماینرها پرداخت و عنوان کرد: موضوع ماینرها در دست بررسی است و از طریق سازمان اعلام می‌شود.

دامنه نوسان تدریجی است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود:‌ در مورد دامنه نوسان، آن را به صورت تدریجی افزایش خواهیم داد یعنی افزایش به تدریج خواهد بود. ممکن است در حد یک درصد در ابتدا افزایش داشته باشیم و سپس در مقاطع سه ماهه بازبینی کنیم و اثرات آن را در بازار مشاهده و ادامه دهیم تا به یک حد معقولی برای بازار برسد.

سازمان پیگیری خواهد کرد

عشقی در آخر در مورد بحث شکایت از شرکت‌هایی که اقدام به پرداخت سود سهام عدالت خود نمی‌کنند، اظهار کرد: اگر شرکتی اقدام به پرداخت سود خود نکند یا شاکی خصوصی دارد یا اگر به صورت عمومی باشد، سازمان این اقدام را انجام می‌دهد و این روال در سازمان در حال حاضر در دست اقدام است.

کد خبر 448129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =