" کاوه " پر قدرت‌تر از ماه‌های قبل

کاوه افزایش فروش را نسبت به تمام ماه‌های قبل به جز دو ماه اردیبهشت و مهر ماه نشان می‌دهد، البته کاهش فروش در این دو ماه نیز ناچیز است و افزایش‌ها بیشتر از کاهش‌هاست.

صدای بورس - وحید بلالی؛ در گزارش ۱۱ بهمن سال جاری اشاره شد که، فولاد کاوه جنوب کیش توانسته با افزایش ۵۹ درصدی در درآمدهای عملیاتی به درآمد ۱۳۲۴۶ میلیارد تومان برسد، اما نکته منفی این نماد آن است که هزینه درآمدهای عملیاتی این نماد ۹۵ درصد افزایش یافته و به ۱۰۵۰۹ میلیارد تومان رسیده که قابل تامل است.

حاشیه سود ناخالص "کاوه" ۱۵ درصد کاهش یافته است که این میزان کاهش باید بررسی شود. حاشیه سود خالص این نماد نیز با کاهش قابل توجه ۵۰ درصدی مواجه شده و از ۳۰ درصد در سال گذشته به ۱۵ درصد در سال فعلی رسیده است.

اما یک علت این کاهش سودسازی تمرکز شرکت برای ساخت فاز۲ فولادسازی بوده که این پروژه ۱۸۶۴ میلیارد تومان هزینه برده است. پروژه بزرگ دیگر که یک هزار میلیارد تومان هزینه برده، آبرسانی است. با افتتاح این دو طرح در کاوه جنوب، درآمدهای عملیاتی این شرکت می‌تواند افزایش بیش از ۵۰ درصدی را به خود ببیند.

اما در این گزارش بر فعالیت ماهانه این نماد و مقایسه با ماه‌های قبل جهت پیش‌بینی از آینده سهم تمرکز کرده‌ایم:

" کاوه " پر قدرت‌تر از ماه‌های قبل

کاوه افزایش فروش را نسبت به تمام ماه‌های قبل به جز دو ماه اردیبهشت و مهر ماه نشان می‌دهد، البته کاهش فروش در این دو ماه نیز ناچیز است و افزایش‌ها بیشتر از کاهش‌هاست. به علت فروش بهتر این نماد باید منتظر گزارش بهتری از این شرکت باشیم البته به شرط این که هزینه‌های عملیاتی بسیار بیشتر از تصورات نباشد، اما خوبی این شرکت به پروژه محور بودن آن بوده که می‌تواند به یک باره با رونمایی از محصولات یا فازهای جدید سودسازی را بسیار بیشتر از قبل کند.

" کاوه " پر قدرت‌تر از ماه‌های قبل

کاوه در دو هفته اخیر شاهد کف‌سازی و نوسان مثبت بوده و اگر این روند ادامه‌دار باشد می‌تواند یک نوسان خوب را عاید سهامداران کند.

کد خبر 447618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =