اما و اگرهای فراوان " خگستر " برای صعود

در صورت مالی ۹ ماهه منتهی به انتهای آذر ماه خگستر جمع درآمدهای عملیاتی این نماد با کاهش ۷۶ درصدی به ۴۱۴ میلیارد تومان رسیده است، جمع هزینه‌های عملیاتی این نماد با افزایش ۴۷۰ درصدی به ۵۲ میلیارد تومان رسیده که قابل تامل است. 

صدای بورس - وحید بلالی؛ خگستر یکی از نمادهای خودرویی است که توانسته در برهه‌هایی بازده خوبی را عاید سهامداران کند، در این گزارش نگاهی به وضعیت کلی خگستر می‌اندازیم.

در صورت مالی ۹ ماهه منتهی به انتهای آذر ماه خگستر جمع درآمدهای عملیاتی این نماد با کاهش ۷۶ درصدی به ۴۱۴ میلیارد تومان رسیده است، جمع هزینه‌های عملیاتی این نماد با افزایش ۴۷۰ درصدی به ۵۲ میلیارد تومان رسیده است که قابل تامل است.

حاشیه سود عملیاتی این نماد اما هچنان بالاست و توانسته به ۸۷ درصد برسد که این میزان خوب است، حاشیه سود خالص این نماد نیز ۸۸ درصد است، اما خگستر نسبت به خودرویی‌های دیگر وضعیت مناسبی دارد، زیرا eps در صورت مالی این نماد به ۹۲ رسیده است، pبهs این نماد ۲۱ و Pبهe این نماد ۲۴ است، البته همه می‌دانیم که وضعیت کلی خودروسازها خوبی نیست و در زیان دهی هستند، اما حداقل خگستر توانسته eps مثبت بسازد و باید دید دولت سیزدهم در بحث خودرو چه سیاستی را در پیش دارد و آیا همین دست فرمان اشتباه دوباره تکرار خواهد شد یا خیر؟

اما و اگرهای فراوان " خگستر " برای صعود

بازار وضعیت خودرویی‌ها را به درستی درک کرده و این نمادها با ریزش خیره کننده‌ای مواجه هستند، خگستر با ریزش ۸۲ درصدی از سقف تاریخی مواجه شده و وضعیت مناسبی در قیمت سهام دیده نمی‌شود، بیش از ۱۳ ماه است که این نماد بین قیمت‌های ۱۸۵ تا ۳۲۰ تومان نوسان می‌کند و تا زمانی که نتواند از مقاومت ۳۲۰ تومانی رها شود نمی‌توان انتظار داشت این نماد پرتقاضا شود.

با انتقاد رهبر معظم انقلاب از صنعت خودروسازی باید دید دولت چه استراتژی برای این صنعت خواهد چید، این صنعت تا قبل از سخنان رهبری وابسته به شرایط برجام بود، اما اکنون باید با اصلاحاتی نیز روبرو شود که باید دید دولت برای این صنعت چه راهکارهایی را در آینده در نظر خواهد گرفت؟

کد خبر 446819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =