اسیر تصمیمات اشتباه

بازار سرمایه در ابتدای سال در کانال یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحد قرار داشت که بعد از گذشت ۹ ماه و با وجود ریزش‌های پی‌درپی و خسته کننده توانست تنها یک درصد رشد کند و به کانال یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد برسد.  

بازار سرمایه در ابتدای سال در کانال یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحد قرار داشت که بعد از گذشت ۹ ماه و با وجود ریزش‌های پی‌درپی و خسته کننده توانست تنها یک درصد رشد کند و به کانال یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد برسد. شاخص کل در هفته گذشته حتی به محدوده یک میلیون ۲۰۰ هزار واحد هم رسید اما مجدد توانست وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بشود. وضعیت بد بازار سرمایه را می‌توان از بازدهی منفی ۳۳ و ۳۴ درصدی ارزش و حجم معاملات از ابتدای سال تاکنون متوجه شد.

اسیر تصمیمات اشتباه

در بازار موازی، سکه در ابتدای سال ۱۰ میلیون تومان بود که بعد از ۹ ماه ۲۵ درصد رشد قیمتی کرد و به ۱۳ میلیون تومان رسید. طلا هم از ابتدای سال بعد از گذشت ۹ ماه ۲۰ درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است. در بازار ارز دلار در شروع معاملات سال جاری ۲۴ هزار تومان بود که در پایان آذر ماه به ۲۷ هزار تومان رسید و ۱۱ درصد رشد قیمتی را ثبت کرده است.
یورو نیز از ابتدای سال تا کنون ۶ درصد رشد قیمتی کرده به این صورت که در فروردین ماه در محدوده ۲۸ هزار تومان قرار داشته و در پایان آذر ماه سال جاری به ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

اسیر تصمیمات اشتباه

در تابلو معاملات بورس تهران سپید بیشترین رشد قیمتی را از ابتدای سال تا پایان آذر ماه تجربه کرده است. بعد از سپید، میدکو، نوری، کالا و ولکار بیشترین بازدهی مثبت را برای سهامداران خود به ارمغان آورده اند. اما در مقابل بخت با سهامداران خزر، سصفها، سنیر، شلعاب و غدام همراه نبود و این سرمایه‌گذاران بیشترین میزان زیان را در همین بازه زمانی اعلام شده متحمل شدند.

اسیر تصمیمات اشتباه

اسیر تصمیمات اشتباه

از ابتدای سال جاری تا پایان نه ماهه در تابلو معاملات فرابورس نمادهای معاملاتی توسن با ۱۴۵ درصد، مدیریت با ۹۷ درصد، بپاس با ۶۴ درصد، شبصیر با ۶۱ درصد و فگستر با ۵۸ درصد بیشترین بازدهی را به همراه داشته اند.
ولی آن روی سکه هم برای نمادهای حآسا، کتوکا، وگستر، غفارس و توریل داستان دیگری را رقم زده است.

اسیر تصمیمات اشتباه

اسیر تصمیمات اشتباه

پرچمدار بازدهی در ۹ ماهه ابتدایی سال در دستان سرمایه‌گذاران بازار پایه قرار دارد. سهامداران غناب با کسب بازدهی بیش از ۲ هزار درصدی بیشترین میزان رشد قیمتی را تجربه کرده اند. بعد از غناب نمادهای معاملاتی باران، کباده، فکمند و شلیا هر کدام به ترتیب با ۷۶۲ درصد، ۲۶۷ درصد، ۱۹۹ درصد و ۱۴۵ درصد نتیجه صبر و شکیبایی خود در بازار سرمایه به دست آورده اند.
با تمام این تفاسیر باز هم سهم‌هایی در این تابلو بوده که نتوانستند کام سهامداران خود را شیرین کنند. از جمله این نمادها می‌توان به سکارون، سفاسی، ولانا، و هنر و تشتاد اشاره کرد.

اسیر تصمیمات اشتباه

اسیر تصمیمات اشتباه

سرمایه‌گذارانی که به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم روی آورده‌اند هم در این ۹ ماه فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده اند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری آرمانی، آشناتک، ونچر، پارتین و نوآور بیشترین میزان سودآوری را به سرمایه‌گذاران خود هدیه کرده اند.

اسیر تصمیمات اشتباه

  • زهره فدوی - خبرنـگار
کد خبر 443465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =