افزایش سودآوری شرکت ها در آینده نزدیک

انتظار داریم در یک سناریو، تمایل و تقاضا برای خرید با افزایش همراه شده و روند نزولی کاهش و احتمالا تبدیل به روند صعودی شود که در این صورت باید هدف کوتاه‌مدت شاخص کل را همچنان مقاومت ۱۴۵۳ هزار واحدی دانست.

مژده ابراهیمی – صدای بورس؛ این روزهای بازارسرمایه، متاثر از انتشار اوراق بدهی دولتی با نرخ های بالا است که باعث شده است، جذابیت کلی بازارسرمایه با کاهش همراه شود و باتوجه به اخبار چند روز اخیر مبنی بر توقف فروش چنین اوراق هایی، شاهد رشد بورس بودیم.
حامد فقرایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: شاخص کل بازار با نزدیک شدن به سطح حمایتی ۱۳۲۰ هزار واحدی که در عمل مقارن با حمایت بسیاری از سهم ها نیز همراه بود، با واکنش مثبت همراه شده و در طی چهار روز کاری به نزدیکی های مقاومت ۱۴۵۲۶۰۰ واحدی نزدیک شد.
وی افزود: در همین میزان شاخص، با نگاه به روند قیمت بسیاری از سهام شرکت ها، می توان نزدیک شدن به مقاومت ها را مشاهده کرد؛ البته برخی از نمادها نیز در واقع در روزهای گذشته مقاومت هایی را پشت سر گذاشته بودند، همچنان به روند مثبت خود ادامه دادند.


بیشتر بخوانید:


فقرایی بیان کرد: باتوجه به این گفته ها، می توان گفت رفتار بسیاری از سهامداران برای معاملات امروز و افزایش عرضه از سوی آنها قابل پیش بینی بود و آنچه که برای بازار فردا قابل انتظار است، شروع از بازه قیمتی منفی در بسیاری از نمادها، خواهد بود، اما در ادامه اگر شاهد افت تا حدود شاخص ۱۴۲۰ هزار واحدی باشیم، می‌توان انتظار داشت در یک سناریو، تمایل و تقاضا برای خرید با افزایش همراه شده و روند نزولی کاهش و احتمالا تبدیل به روند صعودی شود که در این صورت باید هدف کوتاه مدت شاخص کل را همچنان مقاومت ۱۴۵۳ هزار واحدی دانست. همچنین در صورتی که همچنان عرضه ها بر تقاضاها غلبه داشته باشد که می تواند ناشی از ترس سهامداران خرد در بازار سرمایه باشد، باید انتظار کاهش شاخص به مرور تا سطح ۱۳۸۰ هزار واحدی را داشته باشیم.

به گفته وی این روزهای بازارسرمایه، متاثر از انتشار اوراق بدهی دولتی با نرخ های بالا است که باعث شده است، جذابیت کلی بازارسرمایه با کاهش همراه شود و باتوجه به اخبار چند روز اخیر مبنی بر توقف فروش چنین اوراق هایی، شاهد رشد بازارسرمایه بودیم.


بیشتر بخوانید:


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم از پیش‌بینی فردا عبور کرده و اندکی دورنمای بلندمدت بازار سرمایه را مدنظر قرار دهیم، باتوجه به کسری بودجه دولت که حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود، با وجود عدم استقراض از بانک مرکزی، اما همچنان باید انتظار تورم با نرخ های بالا را داشت و نتیجه آن چیزی جز افزایش ارز( موثر بر شرکت‌های صادرات محور و تولیدکننده کامودیتی) و افزایش نرخ فروش محصولات( شرکت‌های تورم محور) نخواهد بود که خود باعث افزایش سودآوری شرکت‌ها و افزایش ارزندگی بازار سرمایه خواهد شد.

کد خبر 441067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =